Gå til innhold

Hvilke julekaker baker dere til jul og har dere begynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desember er en svært farlig mnd for gravide altså, herregud så mye godt det er hele tiden og viljestyrken? den er ikke eksisterende. Det ligger sjokolade overalt, nonstop som er til overs fra pepperkakehus, så blir det småspist til vi trenger nye til pepperkakekjeksen, også er det sjokolade i adventskalenderen også er det enda flere småkaker som bakes. Heldigvis har jeg termin i April så jeg rekker å ha en avrusning på sukker etter jul!

Men uansett, nå vil jeg bake og lurer på hva dere baker til jul? Har bare bakt to sorter før, og det var pepperkakekjeks og en annen sort som vi har bare i familien. Men i år skal jeg bake flere, også for å avlaste svigermor som er så dårlig form. Hun lager kromkaker og slike ting jeg ikke kan så jeg skal mest lage de andre sukkerbombene :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når folk kommer til meg i jula møter de ikke de vanlige julekakeslagene, sånn er det bare.

Jeg baker krydderkakemuffins, brownies og hjemmelaget is. Må ha pepperkaker og kokkosmsakroner da. Er liksom ikke så glad i de tørrekakene jeg.

Skrevet

Har lyst å være tradisjonell jeg da, men bruker også å lage skriverfruens kaffekaker, den er ikke typisk jul for folk flest tror jeg :) nå sikler jeg etter brune pinner, og peppermyntedrops og hjemmelagde karameller ;) tror jeg må bake en sort ikveld ja ;) brune pinner har jeg aldri smakt før, bare hørt om, så tror jeg må teste det :) peppermyntedrops går vell ikke som en av sortene ;)

Skrevet

Her har vi laget/bakt Engelsk fruktkake,myk pepperkake,pepperkaker,kransekakestenger,kanelsnurrer,snurrer med ferskensyltetøy, karameller,knekk,og skal lage smultringer:)

Det holder i massevis trur jeg.moro å lage noe sammen med ungene også.

Skrevet

Vi laget kransekake i kveld. Tror jeg gomlet i meg fler en 10 før de rakk å kjøles såpass at vi kunne ha på melis :P

Namnam!

Så har vi laget julemenn. Må nok lage en porsjon til før julen ringes inn :)

Så blir det pepperkake, pepperkakehus, krumkake, antagelig risboller og *hmm* Blir vell enda litt til.

Kjeks med sjokolade og nøtter må vi ha!

Så hjemmelaget "julebrød" og vørterbrød. Namm :D

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg!

Ellers går det mye i iskake og snop her hjemme hos oss.

Har ei nisseskål som er vellfylt med twist gjennom selve juledagene :)

Farlige greier.

Skrevet

Vi feirer jul hjemme hos foreldrene våre, så vi slipper takk gud unna julebaksten i år. Kjenner at det er godt, siden jeg har 6 eksamener i år, den siste den 21. desember, og så har jeg bursdag den 22.

Min mor ringte meg i dag, og lurte på hvilke sorter jeg ville ha, så jammen får jeg ikke velge, selv om jeg ikke trenger å bake:)

Jeg valgte krumkaker, pikekyss, sjakkruter og risboller. Delfiakake må jeg bake selv, for det liker ikke min mor;)

Dette er da de samme sortene som jeg lager når jeg steller til jul selv.

Pepperkaker baker vi før jul, siden ungene synes det er så gøy, men godt er det jo ikke...

Og så lager vi litt forskjellig konfekt til å legge med julegavene.

*gleder meg til jul*

Skrevet

Heldig du er som får en tlf om hva du ønsker deg slags bakst til jul :D men vi feirer jo jul til familiene våre vi også, så jeg må ikke bake. Har bare lyst ;) Har lovt svigermor og ta med noen småkaker siden hun er så dårlig form da. Lagde colakaker for første gang i går, første gang jeg smakte også. Det var søtt gitt, men godt ;) også skal jeg lage noe annet søtt idag. Tenker det forsvinner ganske kjapt, så det blir vell en ny ladning. Sånn smultringer og kromkaker lager jeg ikke, for jeg er ikke flink på kjøkkenet i det hele tatt så det har jeg aldri fått til :P

Men må laga disse søtsakene jeg da, peppermyntedrops f.eks ;)

Veldig koselig mnd, men uff så farlig også!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...