Gå til innhold

faen ta alt ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gå fra samboeren min. Alt pga av svigermor.

Det er så feil som du kan få det. Hvorfor skal hun ødelegge alt det fine vi har bygd opp på 5 år? Hvorfor skal svigermødre være så forbanna heslige?

Hun prøver alt hun kan for å sette meg i dårlig lys. Her om dagen så bestemte hun at vi ikke skulle ta en leilighet selv om vi hadde sagt JA, og sagt opp den vi bor i nå. Så da måtte vi vel bare høre etter da, for hun klarte å overtale mannen å da har ikke jeg noe jeg skulle sagt.

Jeg har ingenting jeg skulle sagt jeg. Behandler meg som en liten drittunge, og jeg lar meg selv bli behandla sånn å det er min feil, men jeg orker ikke ta det opp med henne. For jeg VET at ting blir verre.

Men det som plager meg mest, det er det at hun ALDRI besøker oss. Selvom hun bor 3 min unna her. Vi må alltid opp til henne, og pågrunn av at hun og stefaren til min samboer har vært sånn, så er lillemann redd når vi er der på besøk. Han er 2 år snart. Det skal ikke være sånn. Og når vi først kommer så er det foring med godterier og brus å alt det der. Jeg sier i fra, mens mannen bare "la nå gutten få litt". Litt ja, men å trappe kjeften full er vel litt i overkant......... Og de kjøper klær, de kjøpte barnehageklær så han ikke skulle være så rusten når han startet i barnehagen. Vi har penger til å kjøpe det selv, og har ikke bedt dem om å kjøpe noe som helst. Og her om dagen så ble den en liten diskusjon om et eller et annent å da kom det fra stefaren. '' Lillemann, kan ikke ha det bra sånn som dere holder på, vi kjøper klær i hytt og pine blablablabla''. Det er sååå feil.

Jeg kommer ikke til å motta noe som helst fra dem lengre, når de bare skal bruke det mot oss i etterkant.

Mine foreldre har vært påpasselig med dette, og de har blitt godt kjent med lillemann, han lyser opp hver gang han ser dem. De passer han ofte, siden de bor lengre unna her. De kommer på besøk selvom de bor langt unna.

Jeg har prøvd så gått jeg kan for å få et bra forhold til henne og stefaren, men alt jeg gjør er feil. Uansett. Jeg orker ikke mere.

Dette resulterer i at vi krangler... Krangler om alt fortiden.

Jeg orker ikke mere. Jeg er tom innvendig. Jeg visste ikke at det fantes sånne mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff- I feel your pain! Svigermødre kan være noe forbanna HERK iblandt!

Du får bare stå på ditt- og ikke la henne overkjøre deg!

Skrevet

Beklager men er ikke svigermoren din som er problemet men mannen din.

Dere har sagt ja til å ta en leilighet men mannen din velger å høre på mamman sin og ikke ta den istede for å diskutere med deg?

Hun vil gi ungen godteri, du sier nei men han overkjører deg og holder med moren............

Det er han som må lære seg at han nå er en gift mann og ikke mammas lille gutt.

Om han så er uenig i at du sier nei så skal han holde med deg og så får dere ta diskusjonen når dere er alene etterpå.

Han skal forsvare deg ovenfor moren og ta din side om han egentlig er enig med henne elelr ikke, så får dere diskutere hva han egentlig mener når dere er alene.

Min svigermor vil ha meg ut av familien, hun har flere ganger bedt mannen min forlate meg og barna, hun bekylder meg for allt mulig til han (Hun prater ikke med meg...)Ting hun overhode ikke har peil på.

Men har laget en forklaring/historie i sitt hode hun tydeligvis tror på selv.

Det er ufattelig hvor mye rart som kommer fra henne.

Men det er alikevel aldri vært et problem i vårt forhold fordi vi snakker om disse tingene, og fordi mannen min faktisk har tatt et valg og det valget er meg.

Moren er fortiden, jeg er framtiden. Og han ser at det er hans og mine meninger som er viktige ikke hennes.

Det hender han er enig med sin mor om ting men han tar aldri hennes side når de snakker, det tar vi da heller å snakker om senere når vi er alene.

Mine foreldre er heller ikke så glade i mannen min men som jeg har sagt til dem , jeg valgte han og skal leve med han ikke de så de må gjerne mislike ting men de får holde det for seg selv.

Og til tider er jeg veldig enige med de men det sier jeg ikke.

Og om mannen din ikke klarer å sette deg før moren sin så har han vel egentlig valgt at familien ikke holder i lengden. Jeg skjønner godt du sliter men det er først og fremst mannen som må inse hvordan ting er og lære seg å si imot moren sin.

Og du må lære å la visse kommentarer gå inn ene øret og ut neste.

Slik at de ikke kan såre deg så mye lengre

Skrevet

Du og svigermor går tydeligvis ikke overens, og så klager du på at hun aldri besøker dere? Du burde jo være storførnøyd med at det er du selv som styrer hvor mye tid dere tilbringer sammen.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Det er nå tross alt mannen din som er problemet. Du har rett og slett ingen plikt til å gå overens med svigers, men om mannen din fjernstyres derfra har du rett og slett en mann uten baller. Når du i tillegg har "ingenting å si" har du en dominerende mann, men fortsatt uten baller.

Skrevet

For et helvete det må være å ha noen som kjøper klær til barna. Stakkars dere. *nikke medfølende*

Skrevet

Det er ikke morro å få klær, når det blir brukt imot en senere. Men noen må kanskje oppleve det før de skjønner det,anonym 12:49

Ellers så er jeg ganske enig med de som sier at det er mannen din som burde støtte deg. Jeg vet ikke om jeg hadde orket å ha det slik du har det i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...