Gå til innhold

Jeg har vært paa ul, har et spm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gikk kjempebra!!! :)) Jeg var inne tidlig paagrunn av medisinbruk, men de fant ikke noe avvik av noe slag! :) Babyen rørte paa seg og hadde vokst veldig :) Men det jeg lurer paa er hva det betyr naar det staar 13 cm paa ultralyd-bildet? Jeg er 13+2, saa babyen skal jo ikke være saa lang eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ingen fasit, men jeg TROR det kan være cm snittet bilde er tatt på. altså hele bildet tilsvarer 13cm...

Hos meg så står det 11,8. Og jeg vet at beibisen bare er 6cm. ¨så det passer med måla på bildet =)

Skrevet

Det er den estimerte lengden på fosteret, oppgitt i millimeter ;)

Fra hodet til rumpe. Legen tok vel et lengdemål, ikke sant? Dette gjøres for å estimere lengden på svangerskapet (hvor langt du har kommet i svangerskapet) og selvfølgelig for å finne størrelsen på fosteret. Det er ca-mål og man har noe "slingringsmonn" å gå på, ut fra lengden i millimeter, bergenes svangerskapets lengde (etter amerikanske standardmål) og da får man tall som 10+3, 12+5, 13+2 osv.

Skrevet

Nei, i millimeter er det nok ikke :) Da hadde babyen vært bare 1,3 cm og det stemmer ikke, da den skal være rundt 8 cm.....Det spørs om det har med bilde aa gjøre ja....

Skrevet

nei, ca 11 cm skulle den være nå, står det på "min side". Kanskje det stemmer likevel da?....,

Skrevet

Gyn sa til meg at laban var 6,2cm. Han målte flere ganger. Men på mine bilder så står det da 6,2/11,8cm. Jeg tolker det ivertfal som bildet tilsvarer 11,8cm inni meg liksom... =)

Skrevet

ja det er nok det :) hvor langt var du da?

Skrevet

Jeg var 12+4 =)

Skrevet

Nesten likt da :) Nei men da er det garantert det! :))

Skrevet

Hehe. Da var vi enige vi da, om det er rett eller ikke ;)

Skrevet

ja vi sier det saann! ;) Hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...