Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Det gikk kjempebra!!! ) Jeg var inne tidlig paagrunn av medisinbruk, men de fant ikke noe avvik av noe slag! Babyen rørte paa seg og hadde vokst veldig Men det jeg lurer paa er hva det betyr naar det staar 13 cm paa ultralyd-bildet? Jeg er 13+2, saa babyen skal jo ikke være saa lang eller?
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Dette er ingen fasit, men jeg TROR det kan være cm snittet bilde er tatt på. altså hele bildet tilsvarer 13cm... Hos meg så står det 11,8. Og jeg vet at beibisen bare er 6cm. ¨så det passer med måla på bildet =)
Tantrum Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Det er den estimerte lengden på fosteret, oppgitt i millimeter Fra hodet til rumpe. Legen tok vel et lengdemål, ikke sant? Dette gjøres for å estimere lengden på svangerskapet (hvor langt du har kommet i svangerskapet) og selvfølgelig for å finne størrelsen på fosteret. Det er ca-mål og man har noe "slingringsmonn" å gå på, ut fra lengden i millimeter, bergenes svangerskapets lengde (etter amerikanske standardmål) og da får man tall som 10+3, 12+5, 13+2 osv.
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2009 Nei, i millimeter er det nok ikke Da hadde babyen vært bare 1,3 cm og det stemmer ikke, da den skal være rundt 8 cm.....Det spørs om det har med bilde aa gjøre ja....
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2009 nei, ca 11 cm skulle den være nå, står det på "min side". Kanskje det stemmer likevel da?....,
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Gyn sa til meg at laban var 6,2cm. Han målte flere ganger. Men på mine bilder så står det da 6,2/11,8cm. Jeg tolker det ivertfal som bildet tilsvarer 11,8cm inni meg liksom... =)
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2009 ja det er nok det hvor langt var du da?
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2009 Nesten likt da Nei men da er det garantert det! )
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 4. desember 2009 #10 Skrevet 4. desember 2009 Hehe. Da var vi enige vi da, om det er rett eller ikke
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2009 ja vi sier det saann! Hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå