Gjest Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Skal ikke lage kaker, men konfekt istedet. Men mangler gode oppskrifter.
noLadyjustME Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 denne er veldig enkel, og ikke akkurat konfekt, men smaker godt å går fort å lage: Sjokokuler: - 3 dl havregryn -1ss kakao -150g smeltet, avkjølt smør -1 dl sukker -1ss kaffe - evt litt vaniljesukker -Kokos- kan enten velge å ha litt oppi røra, eller bare rulle de ut med en skje og dyppe dem i kokos etterpå. -Sett dem kjølig *Bland det tørre, så kaffe+smeltet smør- kan evt ha i ett egg for å få det blankere. Dette er kjekt å lage sammen med de små, siden det er så enkelt
Himmel og hav Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Mozartkuler Du trenger en pølse med marsipan, en pakke nougat, cognac og mørk sjokolade. Del opp nougaten i små terninger, kna litt cognac inn i marsipanen og rull den til en pølse. Skjær marsipanen i skiver, og pakk en og en nougatterning inn i marsipan og rull den til ei kule. Smelt sjokolade i vannbad, men pass på at den ikke blir for varm. Legg en ts flytende sjokolade i den ene hånda og trill mozartkulene rundt med begge hender til de er dekket av sjokolade (ja, det er klinete, men resultatet blir mye bedre enn om du dypper, og det går fortere!). Sett kulene i kjøleskap i 10 min, og gjenta sjokoladerullinga. Dryss evt på litt sjokoladestrøssel eller kandiserte fioler, eller pynt med smeltet hvit sjokolade.
-trollemor- Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 nam nam, her må jeg følge med! Smakte for noen år siden en konfekt laget av appelsinskall, oppskrift fra detsoteliv. De var veldig gode. Skal prøve å begi meg ut på å bake litt konfekt jeg også! kan ikke kopiere oppskriften... gå inn på detsoteliv.no søk på konfekt og det kommer opp flere, blant annet appelsinkonfekt
La Perla Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Vi pleier å lage marsipan fra bunnen av. Lager kuler, pølser, griser osv som vi dypper i sjokolade (hvit, mørk, lys), farger med konditorfarger, ruller i kokos og, pynter med nøtter, tørket appelsinskall, sjokolade i kontrastfarger osv osv. Det er kjempekoselig og fantastisk godt. Blir mye gris, men hva gjør vel det? Jeg skal følge med på denne tråden for å se om du får inn noen flere tips som jeg også kan prøve meg på =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå