Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Min datter har vært mye borte fra barnehagen i år, vi reiser mye pga bf bor i utlandet. Jeg er ikke sammen med bf men hun besøker hans familie osv. Så nå har vi nettop vært på gran canaria, så var vi i tyrkia for to måneder siden og hos bf i sommer da hun hadde ferie. Men nå må jeg fortelle barnehagen hennes at vi skal reise igjen neste uke og blir borte to uker, hun går glipp av alt som skjer i barnehagen synes det er på en måte trist:( Får virkelig dårlig samvittighet, det samme skjedde i fjor hun var borte to uker i desember. Hadde dere synes jeg var en dårlig mor som tok hun ut av barnehagen så ofte?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Du kan jo uansett ikke fortsette sånn når hun begynner på skolen. Kan ikke bf ta sin del av besøkene da? Ville ikke kalt deg en dårlig mor som gjør dette nå, men om du fortsetter slik når hun begynner på skolen ville jeg reagert.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Benytt sjansen så lenge hun går i bhg! Det er jo flott for henne å få oppleve verden tenker jeg Synes absolutt ikke du er en dårlig mor, selv om jeg forstår tankegangen din da hun går glipp av mye i bhg.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Jeg ville aldri holdt på sånn når hun begynner på skolen, jeg kjenner jo folk som har flyttet til utlandet med ungene sine og der ungene bare går hjemme og ikke engang går i barnehage. Så om hun reiser hver 3. måned eller noe er det da ikke så farlig? :/ Hun har familie der borte og faren kommer hit også, det er ikke lett.. HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 dette må da være et tulleinnlegg???! Barnehagen er da helt "frivillig"...noen barn er i barnehage andre ikke. De som velger barnehage for sine barn betaler for et tilbud til sine barn, d er vel ingen som har noe med hvor mye man benytter tilbudet man betaler for...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 Ok, så det er ikke "farlig" da? Føler bare de kommer til å gi meg et stygt blikk og tenke "stakkars unge" ... Sist jeg fortalte jeg skulle til kanariøyene kunne jeg nesten se på blikket som "igjen???"... Kanskje jeg er paranoid. Men jenten min gleder seg veeeldig til å reise, så har hun stor familie der bf bor, og 3 kusiner som savner henne fælt, farfaren har ikke lenge å leve igjen og gleder seg veldig til å se henne igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #8 Skrevet 3. desember 2009 Det du ser i blikkene deres er nok heller misunnelse.. Ikke alle har anledning til å reise masse, selv om de har lyst. Jeg bodde selv perioder utenlands da jeg var barn og kan påstå at jeg har lært masse av det!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #9 Skrevet 3. desember 2009 Så lenge det er barnehagen så går det jo greit. Savner den fleksibiliteten det er å ha barn i barnehage... Da var det ok å ta fridager. Slik er det ikke når man har skolebarn. Tenker ikke negativt om dem som har mulighet til å reise mye med barnehagebarn.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #10 Skrevet 3. desember 2009 Jeg synes du kunne planlagt litt annerledes. Det skjer veldig mye i barnehagen i desember, Hvorfor reiser dere ikke f. eks. 20. des, og blir et par uker? Bortsett fra det tror jeg ikke barnet tar skade av det, bare at det kunne vært fint for datteren din å få med seg gode opplevelser sammen med vennene sine i barnehagen...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 Nei fordi vi vil feire jul hjemme i Norge med vår familie. Derfor ble det sånn, dessuten må jeg jobbe uken etter jul og da kommer hun til å gå i barnehagen 21-23 desember. Da får hun vært litt med dem før jul. HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #12 Skrevet 3. desember 2009 Jeg har lyst å ta en prat med lederen på hennes avdeling og spørre hun om hun synes dette er upassende, og at jeg får dårlig samvittighet for å ta hun ut så ofte,.. Kanskje det er en ide å prate med henne og høre hva de synes? HI
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #13 Skrevet 3. desember 2009 Barnehage er ikke noen plikt og jenta di har sikkert godt av turene da. Det er jo gull verdt aa treffe familie og slekt. Men du faar vel snakke med pappaen hennes om ordning naar hun starter i skolen, for da blir det jo annerledes.
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #14 Skrevet 3. desember 2009 Men skal du la ped.leder styre ditt liv da? Hun har virkelig ikke noe med hvordan du ferierer!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #15 Skrevet 3. desember 2009 Det har vi, for han flytter til norge om et år:) Jenten vår er 3 år nå.
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #16 Skrevet 3. desember 2009 Koselig! Ikke bry deg om det du og reis med god samvittighet. Vi reiser mye med barna ogsaa naa som det er smaa. Kan jo ikke det senere
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #17 Skrevet 3. desember 2009 Ja, så etter nyttår blir det ikke reising på oss for en stund så HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #18 Skrevet 3. desember 2009 jeg ville virkelig ikke brydd meg døyten om hva leder i barnehagen har å si om dette. Det er du som betaler for barnehageplassen, de driter vel i om ungen er der hele tida, eller ikke, bare de får betalinga tenker jeg.. Nei, reis og ferier masse med datteren din nå, før bf flytter til norge:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå