babymaskin29 Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Går nå igjennom et kjipt samlivsbrudd og lurer på om noen har vært i samme situasjon? Vi kjøpte hus sammen for 4 år siden, bortsett fra at jeg var gravid og uten jobb, så det var han som tok opp lån og som står på huset. Jeg er kun medsøker på startlånet. Er det noen som vet om jeg har noen rettigheter ang huset? Har ikke samboere med felles barn fått flere rettigheter? Jeg føler jo at jeg har bidratt like mye som han for at vi skal ha kunnet bo der. Har jobbet de siste 3 årene, så min lønn har jo gått like mye til felleskassa. Det blir så kjipt hvis vi må flytte herfra hvor unga har vokst opp, så det hadde vært så fint og få kjøpt det:) Noen som vet?
Verbena Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Så lenge du også står på lånet så skal det vel ikke være noe problem. Dokumentere inntekten din er jo lett og jeg regner med at du kan dokumentere at den er blitt brukt til fellesskapet. Mange advokater gir gratis veiledning og råd i slike situasjoner. Evnt så kan du kontakte noen jus-studenter om det er noen i nærheten! Har dere samboerkontrakt? Vi skal kjøpe oss bolig nå å kontakten vår i banken anbefalte oss å stå begge to på lånet, men en må stå som hovedlåntaker. Og i tillegg ha samboerkontrakt, så er vi sikret om noe skulle skje!
babymaskin29 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2009 Jeg står kun på startlånet og det er jo bare 200.000 av lånet. Ja, skriv kontrakt, jeg har hvertfall lært det nå. Hører flere si at det ikke hjelper å stå på lånet så lenge man ikke er oppført som eier av huset, så eier man egentlig kun gjelda? Syns alt virker så uklart jeg, men får vel kontakte en advokat kansje ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå