Gå til innhold

Min datter på 10 måneder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

krabber ikke!

Hun åler seg fremover, men dette har hun gjort i flere måneder.

Hun kommer seg opp på fire, men står bare å vugger, det skjer ikke noe mer. Hun klarte heller ikke å sitte alene uten støtte før hun var over ni måneder.

Helsesøster kommenterte at dette med sittingen var sent, men hun sa ikke noe angående krabbing.

Kan dårlig motorikk være et tegn på noe mer?

Er det noe å være bekymret over, eller er hun bare treg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen ting og være bekymret for. Mange unger hopper i dag over krabbestadiet, og begynner å gå me en gang. Tantebarnet mitt krabba ikke, men starta plutselig å gå da h*n var 13 mnd :)

Skrevet

Kan legge til at hun ikke setter seg opp selv, jeg må selv sette henne ned å på rumpa hvis hun skal sitte.

Skrevet

Det er mange barn som adlri krabber, og de er ikke sene av den grunn. Min snuppe er også straks ti mnd og er i følge hlesesøster tidlig ute, hun har krabbet de siste to ukene ca. Hun har kunnet krabbe i to mnd, men frem til for to uker siden var det raskere for henne å krype eller åle seg fremover. Og angående sittingen så er vel det vanlig rundt 7-9 mnd så 9 mnd er bare litt senere enn gjennomsnittet.

Så lenge hun er mobil og fornøyd så tror jeg ikke du trenger å stresse. Dumt av helse søster å si at hun var sen uten å utdype.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...