Gå til innhold

Finnes det antibiotika i pilleform?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pencellin? Er det det samme? Det finnes i hvertfall i tabletter.

Skrevet

Skal bort til noen bekjente i helga, og har blitt gravid.. Derfor sakt jeg går på antibiotika for å slippe unna alkohol ;)

Tenkte å ta med meg folat piller jeg da. Hehe, men det går kanskje ikke da.. Må man la vær å drikke om man går på pencellin også?

hi

Skrevet

Ja, det finnes. Er bare barn som får flytende.

Skrevet

Jeg tåler ikke penicillin og får derfor antibiotika når jeg har f.eks lungebetennelse, halsbetennelse osv.

De er i pilleform.

Skrevet

Må foresten ta de 4 ganger om dagen. Brukte de også en gang som gravid.

Så kanskje heller bruke noe annet enn folat piller som du kun tar en gang for dag.

Skrevet

Tror ikke du lurer noen med de knøttsmå folat-pillene nei... Bedre du tar med c-vitaminer eller noe da. De er jo litt større og er vel ganske anonyme også. Kan egentlig være hva som helst :)

Skrevet

Må du ta pillene så de ser det, da? Jeg hadde ikke blitt mistenksom dersom gjesten ikke tok antibiotikaen sin midt i glaninga på meg.

Skrevet

Det finnes mange typer antibiotika, de fleste kan tas av gravide, men du kan jo prøve å lure dem.

Syns det beste svaret fra den ene anonyme om at hun ikke tålte penicillin, så hun fikk antibiotika i stedet.... hallo... penicillin er bare en av de mange typene antibiotika....

Skrevet

Antibiotika er et fellesnavn, og penicillin er en sort antibiotika.

Og alle er i pilleform, bare flytende til barn.

Skrevet

Ok de fleste forstår det bedre om man skriver det slik.

Jeg tåler ikke apocillin.

Skrevet

Antibiotika finnes i de fleste former, også piller. Men alle antibiotika tabletter er mye større enn folatpillene :) Men må du ta piller så vertskapet ser det for at det skal bli troverdig?

Vil forøvrig også informere om at det er kun noen få typer antibiotika man ikke kan drikke alkohol når man tar, og dette er antibiotika som man ikke får mot "vanlige" lidelser som uvi etc., så som sykepleier ville jeg gjennomskuet den kjapt (evt mistenkt at du hadde fått syfilis,hehe) :) Men godt mulig du lurer vennene dine likevel altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...