Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Har noen merkelige rykninger (føles litt ut som leamus) inni magen som jeg ikke klarer bestemme om er babyen eller mine egne muskler som dirrer. Hovedsakelig kjenner jeg dette når jeg legger meg på siden om kvelden. Da får jeg slike rykninger på den delen av magen som ligger ned mot lakenet. Det rykker kanskje 5-6 ganger på litt over 1 sekund....og så er det stille en stund, og så kommer det igjen noen ganger bare etter 10 sekunder og noen ganger kan det ta et minutt. Noen ganger får jeg slike rykninger nesten hver gang jeg puster ut.

Høres dette kjent ut for noen? Hva er det? Har lest en plass at babyen kan få noen slags rykninger inni mellom hvis man mangler magnesium eller kalk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns dette høres ut som hikke, sånn har jeg det også og er ganske så sikker på at det er baby som hikker.

Skrevet

Nei, det er ikke hikke! Jeg kjenner jo hvordan det er, og det er noe helt annet. Har søkt litt rundt her og funnet svar på det jeg lurte på...

..men takk for svar uansett.

Skrevet

Høres jo ut som alt for rask rykking til å være hikke. Men flott at du fant ut av det :)

Lyst til å fortelle hva du fant ut? Så vet jeg hva det er om jeg skulle oppleve noe lignende :)

Skrevet

Jeg har hørt at det kan kjennes ut som babyen dirrer når den tisser.

Skrevet

Ja, det er alt for raske rykninger til å være hikke:) Søkte på rykninger på forumene her inne og fant ut at det er ganske mange som har lurt på dette før, og enda flere som også har kjent dette. Den beste beskrivelsen er vel at det kjennes ut som en hund som rister seg:)

Ingen var helt sikre på hva dette kommer av. Mange sier at det er babyen som tisser. En lege hadde sagt at det kan være babyen som øver seg på å bevege seg inne i magen. Men h*n greier ikke helt bevegelsen perfekt enda, så den ender opp som rykninger/krampeaktige "støt". Og at dette var helt normale reflekser fra babyens side.

Fant iallefall ut at det er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for, så da er det greit:)

Skrevet

Jeg synes det dirrer slik noen ganger når den rett og slett rører på seg. Mulig når den prøver å bytte stilling eller noe. Men bekymrer meg ikke..:)

Skrevet

Har kjent dette to ganger selv.. er ganske merkelig! Jeg tror også at det er babyen som tisser, siden jeg kjenner det i området det rumpa er. Er ikke helt sikker da:P

Skrevet

Hvis dere har sett nyfødte babyer komme ut av bad eller som ligger naken så har dere kanskje sett at den dirrer og får rykkninger.. På barsel sa det at det var fordi de følte at dem datt i luften. Kanskje det er noe av det samme som skjer inni magen av og til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...