erteposen + 4 Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Har dere en god oppskrift eller en hemmelighet? Kan det fryses? Jeg skal lage rødkål til middag i jula og vurderer å lage rødkål selv:)
* 5 om dagen * Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 jeg lager surkålen selv, og den kan fryses. rødkål og surkål lages på samme måte, bare at du har i edikken helt fra starten av ved rødkål, for å beholde rødfargen. husker ikke helt oppskriften,sist brukte jeg matprat sin, og den var kjempegod den. men jeg er ikke noen fan av å ha epler og slikt i,så det dropper jeg. kun kål,salt,karve og vann,smaker den til med sukker og eddik, når den er sånn nesten ferdig.
erteposen + 4 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2009 Mmmmm...det høres jo så mye bedre ut med hjemmelaga enn vakumpakka:) Jeg ser der står edikk, men er det 2,5 prosent vanlig edikk det er snakk om.
* 5 om dagen * Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 ja,mye bedre.jeg lager alltid selv når det skal være litt mere fest-måltid. jeg bruker 7 % klar.(eddik)
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Har lagd det en gang for mange år siden... Og jeg tror jammen jeg skal lage i år også! Lite jobb og god lukt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå