Gå til innhold

Dette bør leses! Fikk sms av x-svigermor i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en grunn bor min x hjemme hos sine foreldre fortiden, og når han har samvær er vår datter er hun også der..

Jeg skal reise på ferie sammen med en venninne til uken. Da skal min datter være hos pappaen sin.

SMS:

Hvis du har tenkt å ha ferie, så må du spørre oss først om det er i orden. Vi har også ett privat liv og det er ikke xxx sitt hjem. Hilsen xxx

Har ennå ikke svart på denne sms.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst?? Herregud, tror ikke jeg hadde svart! Hun har da ingenting med om du reiser på ferie eller ikke! Det vel ikke din feil at x´n din bor hos sine foreldre!

Skrevet

Dette er jo noe din eks må avtale med foreldrene sine da. Det er jo ikke DU som skal avklare med alle andre fordi du skal ha ferie. Det er mellom deg og barnefar er i alle fall min mening

Skrevet

Hæ??

Hehe, sorry, men hun høres ut som min eks-svigermor. Om han bor hjemme for tden og har datteren der burde vel bare være positivt vel?

han har hatt henne der på samvær før, og nå er det plutselig et problem?

Du må ikke spøre dem om tilatelse for noe som helst, det er din x som skal ordne opp i dette siden det er han som har samvær.

Skrevet

Skulle vel egentlig tro at hun var glad for å få barnebarnet på besøk?! Har jeg fått en slik sms har jeg tatt meg en telefon til x`en å fortalt hva som sto og lurt på om han vet hva problemet er. Det er vel til pappa`n sin hun skal være å ikke hos de? Det jeg tenker på når jeg sier dette, er at det er vel han som skal ha ansvaret selv om han bor hos sine foreldre?

Nå er jeg veeeeeldig snarsint, så dette har jeg ikke tatt positivt. Gjør hun det for at du skal få dårlig samvittighet?

Skrevet

Det er han som har samvær og ikke hun. Og har du avtalt med han så er det nok. Og så lenge han har adresse der er det vel faktisk hans hjem også.

Skrevet

Kjære x-svigermor. Jeg har også et privatliv og trenger ikke spørre deg om en dritt:) Mvh xxx

Skrevet

Hvor min x-mann befinner seg når han har samvær med min datter er ikke noe jeg legger meg borti, med mindre hun lider under noen former for omsorgssvikt. Han må gjerne bo på hotel for min del. Hva jeg gjør når jeg har "fri", har ingen noe med så lenge det ikke er noe ulovlig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da hadde jeg nok svart at det ikke var mitt problem at hennes voksne sønn måtte bo hjemme.

Skrevet

"Leit dere føler det slik. Men jeg har ikke valgt bostedet til XXX. Det har han gjort selv" Så det hadde vært fint om du tok dette med han"

Skrevet

Det er vel igrunn et forhold som din eks bør ta med sine foreldre. Blir jo for dumt om du må ringe hans foreldre og spørre om han kan få lov å ha datteren sin på besøk. Du kan vel ikke noe for at han bor der.

Skrevet

Hvis hjemmet til svigers ikke er din x's hjem, hvorfor bor han der da? Hvis det var det de mente med "ikke xxx sitt hjem". Det tror jeg jeg hadde spurt om, evt sagt at det var den adressen du hadde fått oppgitt. Det er da uansett barnefar som skal ta seg av barnet og ikke dem??

Skrevet

Haha!! For en kjerring! Er ikke ditt problem at han bor hjemme hos mamma og pappa!

Oppdater oss på hva du svarer da!

Skrevet

Ja du må skrive her hva som skjer etterpå. Ble litt engasjert her:-)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

svar det monajenta skrev; du har da ingenting med om jeg reiser på ferie eller ikke! Det vel ikke min feil at xxxx bor hos sine foreldre!

så lenge du har en avtale med faren, så er det han som får ta dette med foreldrene.

Skrevet

Det teiteste jeg har hørt, at du skal måtte spørre henne!! Det er iallfall ikke normalt! Det er en grunn til at samværsavtaler lages mellom foreldre! Hun er ikke forelder, og har dermed ikke noe med samværet! Det hun derimot har noe med er jo hvorvidt hennes sønn bor hos dem eller ikke. Men det er jo ikke en sak du har noe med igjen!! Så hun får snakke med sønnen sin da, om hun føler de får for lite privatliv!

Skrevet

Måtte bare dele den med dere..

Jo, han er veldig flink med snuppa og tar fulle ansvaret selv.

Hun er typen til å lage problemer av alt.

Snakket med x'n i dag ang meld, han er like fortvilet over morens sms.

Jeg driter vel egentlig i henne, men syns synd på han,, og er lei meg for at min datter er til tide "uønsket" der.

Hun gir meg dårlig samvittighet ovenfor X'n. Pga at snuppa må bo der i en uke.

Skrevet

Jeg ble også veldig engasjert her, så venter spent på svaret ditt til (h)x-svigermor!

Skrevet

Jeg hadde klaget, blitt forbanna og klikke blandt venner (og dib), og vært svært voksen og vennlig mot exsvigers.

Beklager om det er ubeleilig at.... bor hjemme hos dere. Siden det er han som har samvær må jeg nesten forholde meg til den avtalen til tross for at han bor hos dere. Det er hans ansvar å avklare dette med dere, og dette må dere ta opp med han.

Skrevet

Da ville jeg svart at det har du avklart med faren, og hvor faren er når han har samvær må bli en sak mellom han og dem.

Skrevet

Når han flyttet fra meg flyttet han inn i kjellerstuen til foreldrene sine. På den tiden trengte han hjelp fordi han var sengeliggende etter en rygg opperasjon. Og på den tiden var var det greit for henne at han bodde der.

Han ble ikke 100% arbeidsfør etter operasjonen så han har fått omskolering. Selv om han får utbetalt penger så er det ikke nok til å dekke utgifter + ett sted å leie/kjøpe.

Hans far er veldig fortvilet over situasjonen, han ønsker at hans sønn kan få bo i kjellerstuen til studiene er ferdig.

Var mye som skjedde som gjorde at forholdet tok slutt. Noe av grunnen var faktisk svigermor..

Skrevet

Dette er hinsides tullete av din svigermor. Jeg ville svart:

"Barnets samvær med faren sin avtaler jeg med faren. Hvor han velger å oppholde seg når han har samvær, kan ikke jeg svare for. Det er hans fulle og hele ansvar. Har du problemer med at barnebarnet ditt oppholder seg i hjemmet ditt, foreslår jeg at du tar opp disse med sønnen din, som har sørget for at dere befinner dere i denne situasjonen. I framtiden håper jeg at jeg slipper å belemres med problemer skapt av sønnen din, da jeg også har et privatliv jeg ønsker å ta vare på."

Skrevet

Jeg hadde svart at

XXX er pappaen, så når han har ansvaret for henne får han ordne opp.

Dette er fars uke, så det trenger jeg ikke avklare med dere. Om det er et problem at hun er der eller dere trenger avklaring først får dere ta det opp med XXX. Jeg kan ikke ta ansvar for hva han gjør med barnet sitt og hvor når det er hans uke, dette får han ordne opp i selv.

Vennlig hilsen Meg.

Skrevet

Skal holde dere oppdadert.

Syns alle varianter til svar tekst som har blitt skrevet her har vært bra.

Jeg er ikke personen som finner meg i slikt som hun gjør, men jeg må tenke på resten av familien til x'n. De er veldig greie mennesker, og x svigemor vil ikke bare legge meg for hat men skape ett helvete for resten av familien.

Snaket med x'n på tlf nå, han skal snakke med sin far i morgen. Han ville ikke at jeg skulle gjøre noe før da.

Eks på hvor slem hun er:

-Hun nekter sin mann og besøke sin gamle mor fordi xsvigermor har kommet på kanten med hans mor. + at hun ikke har mulighet til å besøke sin familie like mye.

Har kjent henne i mange år, og jeg har sett hvor ond hun kan være.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan deres forhold er, men siden situasjonen er som den er så hvorfor ikke la ham være i din bolig med jenta, siden du uansett skal reise bort? Et alternativ i hvertfall, krever endel tillitt selvsagt, men hvis dere har et ok forhold dere imellom så vet jeg endel andre har valgt lignene løsninger, noen fast også.

Et vennepar av mine foreldre skillte lag der hun flyttet til en liten leilighet, når mannen var borte ( han jobbet borte slik at han var 50% hjemme og 50% borte, var vel 4uker på og 4uker av) så var hun der med barna, når han var hjemme så var hun i leiligheten sin. Slik holdt de på i et par år i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...