gravid_m_lille_noah<3 Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Er i min 14 uke og griner mye... føler meg skikkelig dum når jeg griner og og er redd for at samboeren min blir lei av det..... Eg e skikkelig lei av det. Har en depresjonssykdom og når jeg er gravid så virker ikke medisinene mine så det er nok en stor del av grunnen til at jeg begynner å grine så lett + grviditetshormoner. Skulle bare ønske det var noe som jeg kunne gjøre for å ta meg skikkelig sammen. Er jo i lykelige omstendigheter!
Spire nr.2 <3 Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 kjære deg!!ikke bekymre deg,du er ikke alene...ekstremt mange gravide griner av den minste ting,forstår gjerne ikke selv hvorfor heller,men det bare er sånn. Hormoner er noe ingen av oss kan styre,de er en del av "pakken"!! Og dette gjelder både for mor&far..man har vært 2 om å bli gravide,og da må man være 2 om alt en graviditet fører med seg. Om du griner veldig mye,så javel,grin,få det ut,ikke bekymre deg!!jeg gren en god del de første ukene selv og,tror det roet seg rundt uke 16..når jeg var hos legen spurte jeg han om råd,og fortalte hvor fortvilet jeg ble av all griningen,som jeg ofte ikke forsto meg på selv. Da svarte han meg som så,at det var ingenting å gjøre med,og hvis jeg beg.å grine,så var det bare til å få det ut!!Og ang.min egen bekymring for at bl.a.samboer skulle bli lei,så sa legen det så fin som jeg skrev nå til deg,man er 2 om det,så hormonene må mannfolka også være med å takle Du sier du har en depresjonssykdom,og det gjør det ikke lettere nei..en venninne av meg hadde det akkurat som deg,kunne ikke ta medisinene sine..men hun fant ut etterhvert at det var ingenting å gjøre med,sånn er det bare å være!!Prøv å innfinn deg med situasjonen,og ta tårene for det de er,hormoner alle rundt deg får tilpasse seg deg,du skal ikke måtte tilpasse deg både hormonene,og andre mennesker!!det er du som er gravid,nyt det Langt svar,men syns du fortjener det Lykke til videre
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Hei Du sier du lider av en depresjonssykdom utenom graviditeten. ta kontakt med legen din, evt spesialist og be om å få en vurdering av medisineringen din. Kanskje de kan gjøre noe med det. Lykke til
Fifrildi Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Gravide griner for alt mulig. Jeg griner og sipper sånne store, skumle tårer for alt fra fine ting til triste ting. (Til gjengjeld finnes jeg ikke skummel og sint, så både jeg og mannen er enige om at det er greit sånn her!) Ettersom medisinene dine ikke virker har du mulighet til å få terapi/mer terapi (innlegget ditt sier ikke noe om du går i terapi) under svangerskapet? Ta kontakt med fastlegen din for hjelp til det. Da jeg hadde en depresjon for noen år siden var jeg glad for den muligheten terapien ga meg i tillegg til at jeg gikk på medisiner en periode. Det burde også være medisiner man kan ta mot depresjon mens man er gravid (jeg vet at enkelte tar det), få fastlegen din til å sjekke ut det nøye for deg også, eventuelt få henvisning til en spesialist. Lykke til. Depresjon suger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå