Gå til innhold

Navlestrengen blør.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om noen har noen gode råd til meg. Har ei jente på 14 dager, hun har mistet navlestrengen for en uke siden, den har vesket hele tiden og vi har renset den med klorxidin hele tiden, men nå de to siste dagene har den blødd litt?? hva bør jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg ville bare renset videre, men husk å rens godt inni der liksom, dra Q-tipsen nedi, og like viktig og tørke godt. Kan hende det er en liten tupp av strengen som fortsatt er der, heter et eller annet jeg ikke husker. Vår hadde det, så det kom frem etterhvert, og væsket og blødde litt. Dro på HS og de pensler den med sånn lapis. Se det litt ann, og høre med de om det ikke gir seg.

Skrevet

Det blødde litt her også, men det var mest fordi bleien faktisk kom borti slik at det ble litt revet opp. Det går jo an å prøve å brette ned bleien slik at den ikke gnisser mot eller evt prøve å legge noe mellom. Bare huske å bløte det opp før du tar det av da slik at du ikke river opp på nytt...

Skrevet

Vi vasket bare videre vi, fikk beskjed om å bruke sterilt vann bare.

La mesoft (fås på apoteket, er også fine å vaske stumpen/ansiktet med) mellom bleien og navlen, så skrapte ikke bleien borti. Det ga seg etterhvert husker jeg.

Hør med hs hvis det ikke gir seg, eller om du synes det blør mye.

Gjest eelis+pepperkakemannen!
Skrevet

Det blødde og væsket litt her og da navlestumpen falt av. Jeg renset bare med vann fra springen et par ganger om dagen, så gikk det over etter noen dager. Ellers bør navlen få mest mulig ro.

Hvis du syns det væsker og/eller blør mye, kan du ta en prat med helsesøster :-)

Skrevet

gutten min på 22 dager blør fremdeles litt. men så lenge det ikke er rødt og hovent rundt så bare vask videre. jeg bruker ikke klorhexidin, det er ikke noe poeng når det ikke er infeksjonstegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...