Gå til innhold

Halsbrann!!:(

MissMe*med*lillegutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter så forferdelig med intens halsbrann.. Er helt forferdelig og føler jeg har prøvd mye, men ingenting hjelper =/

Har prøvd melk, drikke mye vann, halsbrann tabletter som skal svelges, tabletter som skal tygges (gaviscon), yoghurt, tygge tyggis og til og med lovehearts (!!) :P

Blir like skuffa hver gang når ingenting hjelper.. Kjenner det brenner fra brystet og helt opp til bak i munnen.. Eneste som hjelper litt er melk.. Men det hjelper bare der og da, så må jo drikke litervis hvis det skal holdes i sjakk.. =S

Noen som har noen gode tips og råd mot halsbrann?

ALT taes imot med stoooor takk!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd nyco, eneste som hjelper her.

Skrevet

Ikke drikke cola, kaffe, te og juice. Spise mat som ikke er sterk. Det gjør ikke så mye å drikke masse melk hvis du liker det.

Jeg måtte til slutt ta en type tablett som nøytraliserte syra i magen (Link) og så Gaviscon som lokk/propp.

Skrevet

Ikke drikk noe særlig de siste timene før du legger deg og drikk 1 dl kald vaniljesaus (øhhh...æsj) før du legger deg.

Jeg har som deg prøvd ALT, til og med suttet på rå poteter, men det er dette som har funket.

Skrevet

Jeg tygget Novaluzid til den store gullmedaljen lenge. Men på slutten så hjalp ikke dette, og jeg fikk råd om å prøve flytende Gaviscon. En ny verden......Det hjalp kjempe godt på meg. Det som hjalp enda mer......var å få ut babyen.....hehehe......

Skrevet

jeg merker at jeg får mer halsbrann om jeg spiser mat med mye stivelse, potet, pasta, brødmat og sånt. Og om det går for lenge mellom måltidene.

Har også gode erfaringer med flytende gaviscon (klarer ikke tyggetablettene, de føles så ekkle i munnen), du kan også prøve å kombinere det med nouvalozid, som er syrenøytraliserende. Altså nøytralisere først og så gaviscon etterpå, som 'lokk' oppå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...