Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Var på et stort sportsalg i høst og kjøpte der kuule swix luer som har kostet 299-349 og betalte en 50 lapp for hver lue. Nå sier svigerinna mi at siden jeg har avtalt en viss sum i presang til noen jeg kjenner at jeg bør handle inn mer. Jeg er ikke enig for de som er mottakere vet jo ikke prisen på hva den egentlig kostet heller. Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Visst dere blir enige om en sum så syns jeg dere begge skal holde det,om du kjøper på tilbud eller ikke.Visst de vil bytte så får de 50kr,mens dere får den fulle summen. Men på en annen måte,visst de øsnekr seg det og dere har dårlig råd.hvorfor ikke.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Syns det er helt sløvt å avtale en pris, for det burde jo ikke være prisen som betyr noe. Men, når dere har avtalt en pris så syns jeg det blir "feil" å gi en gave som koster mye mindre. Da virker det for meg som om du har kjøpt en gave på salg for å spare penger, ikke for å gi mottakeren en gave du tror vedkommende vil sette pris på.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Å avtale max-pris synes jeg er greit, men ikke minimumspris. Jeg synes at verdien på gaven din teller. Ikke hva du faktisk betalte. Spiller vel ingen rolle for dem om du har kvittet deg med 300 kr eller ikke. De får jo en bra gave som er verdt mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå