Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Hei. Jeg sitter i en litt kinky situasjon.. Jeg har et barn som jeg har fått overgangsstønad for i 3år, nå i Mai. Da stopper den. Jeg er student, gravid på ny og termin Juli/August. Barnefaren og jeg er sammen men vi bor ikke sammen. Han har sin leilighet og jeg har min. Vi kommer heller ikke til å flytte sammen med det første, han har igjen 1,5 år på høyskole og vil gjerne vente til han er ferdig på skole før vi flytter sammen. Spørsmålet er.. Har jeg rett på overgangsstønad for babyen når vi er sammen men IKKE samboere???
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 det er forresten ikke samme barnefar... håper på seriøse svar Takk.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Tror ikke engang NAV har peiling på NAVs regler lenger... Vet om flere som jobber der som er helt oppgitt over byråkratiet og hvor vanskelig alt er for "brukerne". Det enkleste er ofte å ringe de, be om en saksbehandler og forholde deg til denne personen. Å skrive eller lete på nettet er bare frustrerende.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 jeg fikk aleneforsørger selv om jeg var sammen med kjøresten min.. jeg fødte rett før jeg ble 17 og bodde hjemme, forklarte situasjonen til de å de anså meg da som aleneforsørger, kjæresten min forsørget oss jo ikke.. men det er nok veldig indivuelt
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 det kommer an på om folka på nav liker trynefaktoren din det. så bestemmer de seg for å være greie eller slemme etter det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 jeg har ei venninne som er sammen med barnefar men ikke samboer. hun får støtte... men tror det kommer an på..
Tommage♀♂ Skrevet 3. desember 2009 #8 Skrevet 3. desember 2009 Så lenge dere ikke har samme adresse har du vel krav på støtte. De vet ikke om dere er sammen eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #9 Skrevet 3. desember 2009 Dette burde du få. Dere har jo ikke felles økonomi, og to husstander. Bare søk du. Folk kan jo til og med få OS om de bor sammen så lenge de ikke lever i et ekteskapslignende forhold. Og hvem skal nå sjekke om det er sex eller vennskap i forholdet?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #10 Skrevet 3. desember 2009 Bor dere fra hverandre bare for å få ekstra penger? Er det ikke litt greit å bo sammen da? Forstår ingenting jeg. Hvis man er så glad i hverandre at man får barn er det nå greit å ta ansvar sammen. Det er selvfølgelig annerledes når folk ikke klarer å være kjærester. Men hvis dere er så forstår jeg ikke hvofor dere skal lure samfunnet. Kjekt for barnet også at far bor med dere da. Kjenner ei som jobber med å avdekke svindel hos NAV. For å si det sånn de har sine metoder til å finne ut hvem som svindler. Så du bør kaste tannkostene hos hverandre etc. Men er det virkelig verdt det?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 herregud.. hvem sier dette er svindel?! Vi bor alldeles ikke fra hverandre for å få penger. jeg og faren til mitt første barn var sammen en god del år før det tok slutt, og da hadde jeg rett på pengene som jeg nå har fått i 2,5år ca. Møtte en ny en nå i Mai, altså min nåværende kjæreste. Jeg er student og han er student. Han er ferdig utdannet om 1,5 år og kan da kjøpe hus, og han kommer til å tjene så mye at vi kan få råd til alt vi vil. MEN akkurat nå har han studielån på 8000 i mnd og jeg mister min overgangsstønad i mai, for mitt barn. for det første har vi ikke råd til å bo sammen.. for det andre, og det som er grunnen er at vi gjerne vil vente til ting faller på plass.. vi kommer til å være sammen, ja! men vi kommer ikke til å flytte sammen selv om det er best og det er det vi innerst inne ønsker. Dette var heller ikke planlagt og vi har ikke vært sammen lenge.. Mange mener jeg bør ta abort men det er ikke noe jeg vil, og jeg vet jeg kommer til å angre på det hvis jeg gjør det. Men jeg vil ikke oppdra et barn og ha 3000 i mnd... det går ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå