Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Drittlei av kjedelig mat. Har i det siste eksprimentert mye med thai-mat, men vil nå prøve et annet kjøkken. Har f.eks lyst å lage tyrkisk kebab. Thailandsk kyllingsuppe med kokosmelk: (Tom Yum Gai Nam khon) INGREDIENSER: 500 g kyllingbryst, uten skinn skåret i terninger 4 dl kokosmelk 3 dl vann 2-3 skiver galanga 1 sitrongress, skåret i to på langs 2-3 kaffirlimeblader 1 rød chili uten frø 2 ss fiskesaus 1 ts salt 1-2 ss saften av lime Pynt: Koriander, rød chili Tillbreding: Avrenn sitrongress i en kjele sammen med tykke skiver av galanga, ha i kaffirlimeblader, kokosmelk og 3 dl vann. Kokes opp under lokk. La det småkoke i 5 minutter. Ha de resterende ingrediensene i kjelen. Kokes til kyllingkjøttet er blitt hvitt, ca. 10 minutter. Tilsett salt, fiskesaus og saften av lime etter egen smak (ca. mål i oppskriften). Vær obs på å få god balanse mellom det salte og det sure. Pynt suppen med koriander og chili. Server. Ris er tilbehør og spises fra tallerken. Smak eventuelt til med fiskesaus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå