Gå til innhold

4 åring som sovner sent hver kveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste gutten på 4 1/2 har de siste par månedene sovnet så seint på kveldene. Vi legger han ca 19.30 hver kveld, men han sovner ikke før halv ti-ti! Oppe igjen klokka sju hver morgen før han skal på barnehagen.

Hver kveld er det et sinnsykt til mas etter legging: jeg må tisse, klør på ryggen, får ikke sove, jeg er redd (redd for vinden hvis det blåser ute). jeg er tørst. Tror jeg og pappan snart blir gale. Har en del kontorarbeid som jeg må gjøre unna på kveldene og får ikke fred til å jobbe med den lille masedotten i hus;)

I skrivende stund klør det visst på ryggen igjen, men nå er det slutt på servicen i kveld. Sa ifra at nå er det natta, mamma klør ikke mer rygg i dag. Håper inderlig han sovner snart, før jeg mister siste rest av tålmodighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neida....... flis i kneet?!! hvordan i alle dager klarer han å få flis i kneet klokka halv ti en onsdags kveld??

#6%#)"x/>Z!!! Telle høyt og saaaaakte til ti (tusen).....

Skrevet

Hadde det sånn med vår egen 4åring forrige vinter og litt utpå våren. Heldigvis har det gitt seg, men så har vi også vært strenge. Foruten hjelp til å tørke om hun har vært på do har det vært NULL service etter leggetid. Hun kunne bare prøve seg på å rope, hehe. Det var i alle fall ikke noen blide, imøtekommende og hyggelige foreldre som dukket opp om hun lå og ropte. Ble forøvrig bedre når lillebror begynte å legge seg tidligere, syns jeg å huske - vet ikke om hun syns det var urettferdig at han som var minst fikk legge seg sammen med oss...

Skrevet

Ja jeg håper denne perioden gir seg snart. Blir jo smårar av å fly opp og ned trappa hele kvelden. Prøver å praktisere null service vi å, men det er jammen ikke enkelt. Må vel bare holde oss harde. Skal ta en prat med han før han legger seg i morgen.

Har forøvrig ikke sovnet enda....

Skrevet

Åh hjelpes, jeg holdt på å bli gal jeg også. Nektet å gå opp da, spurte i bunn av trappa hva det var og hvis det feks var "uæ, dyna ligger litt feil" så fikk hun pent beskjed om å fikse det selv. I litt stigende stemmemodus alt etter hvor lenge hun hadde mast om alt mellom himmel og jord, hehe. Hun legges innen 7 og holdt det gående til over 9 enkelte dager. Eeeek!! Men nå sovner hun før halv åtte igjen og har gjort det leeeenge. Takk gud :oD

Skrevet

Jeg kjenner stemmen stiger ett hakk for hver gang ja;) Nå ble det endelig stilt:)) Siste gangen han ropte var fordi han så et spøkelse, og jeg svarte: du må hilse fra meg da! Har ikke hørt ett kny etterpå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...