AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Sitter her og spiser det og ble plutselig i tvil... ??
Let's hear it for the boys! Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Nei, det er rå fisk.
Bibben74 Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Dersom du fryser silda før du lager tomatsilda kan du spise den.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2009 Hmm..så på matportalen at gravide kan spise påleggssild.. Er ikke tomatsild, det da..?
stasimor0603 Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 oi jeg har spist sennepsild i hele svangerskapet, fått skikkelig dilla på det. Har 2 uker til termin så skal prøve å holde meg unna
Tremo Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Og hvorfor skal man ikke kunne spise den selv om det er rå fisk? Sushi er jo helt ufarlig(unntatt tunfisk, kveite og visstnok smørfisk)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Matportalen.no: Sushi Gravide kan spise sushi, dette framgår av en vurdering foretatt av Vitenskapskomiteen for mattrygghet(VKM). Når du lager sushi selv: Villfisk fanget i sjøen kan inneholde parasitter (”kveis”). Villfisk fra sjøen som skal spises rå eller nesten rå bør derfor fryses før bruk for å drepe eventuelle parasitter. Dette gjelder ikke oppdrettslaks/ørret og annen oppdrettsfisk. Fisken bør fryses til en indre temperatur på -20 grader celsius eller lavere i minst 24 timer. Les mer i Fakta fra Mattilsynet - informasjon om sushi Les mer om vurderingen fra Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM) Ikke grunn til å advare gravide mot sushi Gravide bør unngå å spise sushi med tunfiskfilet (se advarsel mot miljøgifter over). Påleggsild Gravide kan spise påleggsild. Når du lager påleggsild selv: Husk å frysen ned fisken før bruk for å drepe eventuelle parasitter (se rådet for sushi over).
Let's hear it for the boys! Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Du kødder?! Her har jeg gått i snart 9 mnd og vært dritsur fordi jeg ikke kan spise tomatsild, også kunne jeg ha trøkka det i meg hele tiden??
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Det lønner seg å sjekke ut sånt ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå