2barns mor Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Nå tenker jeg på penger altså! Har tenkt å legge oss på ca. 700-1000 kr i år til barna. Har tidligere vært mye mer, men ting koster! Har to barn selv og to ste-barn. Søsken 200.- pr.stk Foreldre 400.- pr.stk Øvrige ca.100-150.- pr. stk
2barns mor Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. desember 2009 Dytter denne litt jeg.... Morsomt å vite hva andre gir, hvordan jeg ligger på treet.
MintCondition Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Tenker ikke særlig på pris jeg faktisk, utover at det ikke skal koste FOR mye liksom. Til ungene blir det vel 1000-lappen, max., samme til samboeren min. Alle andre gir vi for alt fra 50,- til 4-500,-...
erteposen + 4 Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Minst mulig:) Vi kjøper noe barna trenger, og i år er det nye ski og en del andre greier som de trenger til vinterferien. VI kjøper ikke leker for å fylle opp kvota:) Barn: 500- Søsken: Kutta ut Tantebarn: 200 kr Foreldre: 400kr Fadderbarn: 300 kr Oldemødre: 100 kr
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Har ikke veldig mange å kjøpe til men ca sånn; Foreldre (2xmødre, ingen fedre): 500-700 Søsken (1xbror m/kone); ca 500 om vi kjøper til dem sammen, noe vi som oftest gjør. Nevøer (2stk) 2-300 pr stk Ungene våre får alt fra 0,- til 1000,- avhengig av hva de bryr seg om for tiden. Har til nå kjøpt fornuftige ting, men nå vil eldste helst ha noe å kose seg med og bryr seg vel katten om nytt ullundertøy, hehe ) "Øvrige" - her er lista kortet kraftig ned siden vi nå har droppet venninnersbarn. Blir en ørliten oppmerksomhet til allerbestevenninne, men det blir i inntil 100 kronersklassen.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 ca 1000 pr. barn. 200 til hver av foreldrene våre 150-200 til alle tante/onkel-barnanebarn 150 til et par vennebaonkler og tanter...rn 100 til oldeforeldrene 200 til min lillebror som ikke har familie gir ikke til andre søsken eller
2barns mor Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2009 Høres ut som jeg ligger i "riktig" kategori da! Vi venninnene har kuttet ut julegaver til hverandre, men kjøper en ting til barna. Blir jo nesten dyrere det.... men de er mye sammen, så det er stas å få julegave fra venninna og kompisen sin. Har 61 gaver å kjøpe i år, stor slekt! Men har vært heldig å finne fine ting på salg!
mastermind Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 ca 1000 til gullet til hverandre blir det det vi kommer på, er ikke så nøye. tror jeg har brukt 2000 på mannen i år (noe av det er fra gullet) til fadderbarn og tante/onkelbarn er det max 300, men har vært flink siste to årene til å ikke tenke pris, bare tenke at det skal vere noe de trenger og det gjør ingeting om ikke alle får for 300.... mine søsken ca 500, hans bare en liten ting (avtalt, og så har det med hva vi får igjen) foreldre ca 1000 pr par, men alt etter som. vi bruker ca 10 000 totalt, da er det inkludert til hverandre.
Libido- Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 guttungen 1500,- Til hverandre 1500,- Foreldre 500,- Søsken 350-400,- Tantebarn 150-200,- Fadderbarn 300,- Andre barn 150,- Besteforeldre 200,- Ble litt mer enn vi først hadde tenkt, men blir fort slik.
2barns mor Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2009 Jeg og mannen kjøper ikke julegave til hverandre. Kjøper noe vi trenger sammen istedet, oppvaskmaskina ble byttet ut for ett par måneder siden.... I og med at det er 4 barn tilsammen, to små og to store - er vi litt opptatt av at de skal ligge i samme priskategori. De to største som er konfirmert ønsker seg penger, så vi kjøper først til de to minste, så får de andre det samme i penger. Her er det mannen som krever mest rettferdighet. Det kan jo lett bli slik at en kjøper ting de to minste barna trenger, at en venter til bursdager og jul med å kjøpe ny seng f.eks, eller stol. Ny dress, jakke, sko osv osv. Dette er noe de andre får når de trenger det eller deres mor ber om det. De bruker pengene de får på det de selv ønsker - så jeg har ikke dårlig samvittighet hvis det blir en hundrelapp eller så mer til de to minste. Synes det er kjekt med noe de kan holde på med, leke med på julaften også. Ikke bare sitte i haugen av sokker, truser, ullundertøy osv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå