Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har tatt dette og som anbefaler det?synes ikke dette med bærsjing under fødsel er så artig å tenke på i ettertid og vil gjerne prøve klyster...men så er det noe med at når man er midt oppi vonde rier så vil man ikke styre med noe ekstra...

hvilken type tok du evt?og hvor kjøpte du det eller fikk du det på sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har føst en gang uten og en gang med. Var egentlig "fornøyd" med klyster, og kommer til å ta det denne gangen også hvis vi får tid. Jeg fikk på sykehuset, så aner ikke hvilken type det var.

Skrevet

Jeg tviler på at det er spesiellt hyggelig for jordmor heller (med bæsj) så jeg tar klyster ja.Kjøper det på apoteket.

Skrevet

Spurte etter klyster når jeg låg på føden med 1. mann :) Heilt greit syns jeg og kommer til å spørre etter det når jeg ankommer føden denne gangen også :)

Skrevet

ok,da skal jeg spørre om det på sykehuset jeg og når den tid nærmer seg!

Skrevet

Jeg fikk det på sykehuset under fødselen jeg, hadde rier samtidig, men det spilte ingen rolle.. Får jo dusje etterpå og det er jo kjempe deilig med tanke på smerten ! Synes jeg hvertfall :)

Men sikkert greit å ha det hjemme ja, jeg ble satt igang sist så fikk det etter vannet var tatt og for å få igang riene i tillegg.

Men utrolig greit å slippe å gå på do de første dagene og !

Skrevet

Jeg fikk det veldig tidlig i prosessen, det var sånn type der de setter en slange i åpningen og presser inn grønnsåpe. Så var det bare å "slippe det ut" etterpå. Måtte holde igjen så lenge jeg greide, også var det bare å gå på do!;) Veldig greit, og fikk nok tømt meg skikkelig!:)

Skrevet

Har også prøvd en gang uten og en gang med, og for å være ærlig kom det bæsj den gangen jeg IKKE hadde fått klyster. Så ja, jeg vil ha det. Men aller helst skal jeg være veldig obs denne gangen, på at jeg ikke er forstoppet på noen måte fram mot termin. Er litt treig i magen nå i graviditeten så jeg tar litt laktulose. Når det er to uker igjen vil jeg ta laktulose fast slik at jeg ikke er full av "det" :-)

Skrevet

Er vel ikke det man tenker på aller mest når man ligger der å føler at himmelen skal revne, men...

Det er utrolig deilig å ikke trenge å tenke på å bommelomme på to dager når man er ferdig med fødselen kan du tro!!!

Skal love at det siste jeg ønsket meg var treg mage dagen derpå...

Jordmoren ser basj hver dag så ikke bekymr deg over det. Er ikke deerfor de setter klyster, men for å frigjør mere plass og samtidig prøve å få fart på riene ved at tarmen begynner å "slå"

Lykke til!!!

Skrevet

Om du skal kjøpe noe selv, så gå på apoteket å kjøp KLYX. Det er helt vanlig klyster og er det som blir brukt på føden også. Du kan også kjøpe en rektalsonde for å få klyxe lenger inn i tarmen for god tømming, men det kan jo være litt vanskelig å gjøre selv når en er gravid.

Ellers er det jo bare å spørre på sykehuset. Jeg har kun fått/hatt klyx med den ene, og det er veldig godt som forebyggende til etter fødselen. Dog har ikke jeg personlig opplevd å bæsje under fødsel, selv om noen gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...