Gå til innhold

Min fødselshistorie om noen vil lese!=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var min 2.fødsel overstått. Også denne gikk veeeeeldig fort! Jenta kom 23.november. 2 dager før termin.

Våknet kl 0700 på morgenen av at slimproppen gikk. Var en del slim + litt blod, var også en del tyntflytende slim så jeg trodde først at vannet gikk. Så aldri noe til slimproppen med første. Skjedde ikke noe mere umiddelbart men sånn i 9 tiden begynte jeg å få noen tak, begynte på dette tidspunktet også å gå mye på do. Gikk med tak som ikke var så veldig vonde i 2 timer. De kom ca hvert 6.minutt. Ringte føden å de ville jeg skulle komme ettersom første fødsel gikk så fort. Fra 4 cm og til ungen var ute da tok det 1 time. Vi var fremme på sykehuset halv ett ca. Kom da inn på et motak-rom hvor de sjekket blodtrykk og åpning. 7 cm åpning og veldig spent vannblære. Var da 2 min mellom riene.

De sa det var bra jeg kom å jeg ble deretter flyttet over på fødestua. Hadde så vidt lagt meg i sengen da jeg sa jeg måtte trykke. Jordmoren sa det sikkert bare var vannblæren som presset på men jeg sa at, NEI, jeg MÅ presse nå. Hun sjekket da åpning å kunne fortelle at jeg hadde full åpning å at jeg kunne presse når jeg ville. Da fikk hun det plutselig travelt med å gjøre seg klar!:-)

Presset kanskje 3-4 ganger før hun kom som en rakett, kl 13.04. En halvtime etter vi kom på sykehuset!;-)

Jeg måtte ikke sy noe som helst. Fikk en sprøyte i låret og 4 stikkpiller med noe greier som skulle få livmoren til å trekke seg godt sammen. Den var litt treg til det, var vist ikke så uvanlig når det gikk så fort som det gjorde! Var en kjempekoselig jordmorstudent som tok imot!;-)

Jenta var 3800 gram, 49 cm lang og 37 cm rundt hodet.

Jeg har vært så heldig med fødslene mine. Har aldri opplevd riene som spesielt vonde. Selvsagt har jeg vondt men jeg klarer å snakke mens jeg har rier. Det vondeste synes jeg er å presse babyen ut, men også det har gått veldig fint og det er slett ikke det vondeste jeg har vært med på. Bare helt fantastisk!=)

Lykke til til dere andre!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en fin fødsels historie:) lykke til videre... gratulerer så mykje.

Skrevet

Gratulerer:O)

Skrevet

Hørtes ut som en drømme fødsel, gratulerer så mye :-D

Skrevet

fiiin historie:) gratulerer så mye og lykke til videre!!

Skrevet

Gratulerer masse nye familien:-) og er litt misunnelig;-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Du er heldig som har hatt sånne kjappe og greie fødsler! Kose dere masse! :-)

Skrevet

grattis,,,,kjenner meg godt igjen her ja...slike drømme fødsler har j3eg også,men noen ganger har jeg sovet meg gjennom alt og,våknet av press og to plopp...va det alt..liksom....to ganger har jeg ikke rukke fram,fødte hjemme og en gang på en bro i ambulansen....ikke rivnet noen gang heller,,,sprek og frisk og oppegående minutter etter...syns slike fødsler er helt topp,er gøyt å føde når det er slik,ja man er heldig når det forgår slik...masse lykke til med nurket...kose deg masse....

Skrevet

Mine 2 første fødsler var også enkle, så kjenner meg igjen.

Gratulerer så kjempe mye med lille jenta deres ;o) Kos dere masse fremover!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...