Mamman til Alida J. Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Jeg kunne tenkte meg å studere igjen....MEN...jeg skjønner ikkje hvordan ting skal gå rundt. Hvordan greier dere det med tanke på å ha tid til mann og barn, betjene huslån og alle de andre utgiftene samt studere og kanskje jobbe itillegg?? Studerer dere heltid eller deltid?
Koala *g07* Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Da jeg var student (heltid), hadde vi ikke boliglån, men bodde på en trang studentleilighet. Det var trangt økonomisk i grunn, men da var ikke samboeren min i noe fast arbeid. Nå er rollene snudd her i huset, han har blitt student mens jeg har fått fast jobb. Har nå huslån, men ikke stort. Dermed går det rundt, men i grunn føler jeg det er akkurat, så samboer kommer til å se etter en deltidsjobb/helgejobb for å spe på litt. Utover det økonomiske, synes jeg det var bare utrolig deilig å være mamma og student. Du må jo strukurere deg mye mer kanskje, men en helt annen frihet enn ved jobb (som regel). Så følte jeg hadde god tid til både mann og barn. Nå hadde ikke jeg jobb ved siden av, da mitt studie var obligatorisk.
Salat Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Det er jo MYE mer fleksibelt å studere enn å jobbe da. Jeg drar på skolen med en gang ungene er i bhg halv 8. Er der til 15, så henter jeg, hjem og leke, lage middag etc. Jeg har vel nesten aldri jobbet med skole på kveld eller helg. Er man strukturert og effektiv holder det med 7x5 timer i uka. Tar en sen morgen med ungene med jevne mellomrom også. Litt mer stress i eksamensperioder, men det er jo bare noen uker av gangen. Jeg jobber ikke ved siden av, det hadde bare ikke gått. Vi vasser ikke akkurat i penger. Lever nøkternt, men godt. Det er mulighet for avdragsfritt lån når man studerer en periode. Har selv planer om å bygge på litt etter noen år i jobb. Skal begynne å jobbe til sommeren. Det gruer jeg meg veldig til, da blir vi pressa rett inn i tidsklemma. :-/
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Vi har et hus med utleiemulighet... Dermed betaler vi ikke mer i lån enn det vi gjorde i husleie tidligere. Mannen har grei utbetaling i mnd. Så sånn sett går det bra:-) Men jeg gleder meg til vi får bedre råd. Nå har vi bare 1 barn... Kan jo bli spennende når vi blir 2:-)
MintCondition Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Vi betaler bare renter på huslånet nå mens jeg studerer. Før andremann kom hadde jeg en deltidsjobb i tillegg til studiene, men nå med to små og masteroppgave som straks skal leveres så har jeg ikke tid til det. Syns det går helt fint, men er ikke vant til å ha fett med penger uansett liksom (har studert i ca tusen år føles det ut som)
Mamman til Alida J. Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2009 Kan jeg spørre hva dere studerte??
MintCondition Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Jeg studerer samfunnsgeografi, holder som sagt på å avslutte mastergraden nå. Har fått to barn mens jeg studerte.
Monajenten Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Jeg går siste året på grafisk design nå. Er på skolen tre-fire ganger i uken. For tiden er jeg vanvittig sliten, men det har med andre omstendigheter å gjøre også. I tillegg har jeg en liten deltidsjobb. Det går rundt og man klarer seg alltid. Man må tenke på at man utdanner seg for framtidens skyld:-)
Monajenten Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Har forresten to barn, én på skole og én i barnehage, men det er gangavstand til begge stedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå