Gå til innhold

Hvor viktig er (tradisjoner i) jula for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på tradisjoner, hvilke tv programmer?

Mat, spesielle familiemedlemmer som må være med før det blir jul.

Godteri, pålegg, lys, spesiell pynt osv=)

Her er det veldig viktig at vi har riktig pålegg og masse forskjellig pålegg, godt hjemmebakt brød.

Godteri som er et must er salt silm, m&m, smågodt og gubben må ha nøtter=)

Middag er det ribbe, rosenkål, babygulrøtter, rødkål, rødvinssaus og julebrus til ;)

Må også ha pink lady epler og clementiner.

På tv må man ha med seg disney, tommothy gresshoppe, jul hos donald og de programmene.

Lillejulaften er det hovmesteren =)

Så her går jula i tradisjoner!! =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salt silm... Ja, noe nytt i år..=P Salt SILD! =) hehe

Skrevet

For min del er det viktigst at jeg er sammen med mannen og barna. Hvor vi oppholder oss, hva vi spiser osv er ikke så viktig. Har feiret jul på mange ulike måter, alt har sin sjarm..:)

Skrevet

Jeg regner såklart med at mannen og snuppa feirer jul sammen med meg da =) Det er også veldig viktig!

Skulle helst ha feiret jul med absolutt hele familien min samlet jeg da, men tror det kan bli litt kaos med nærmere 25 stk=P

Skrevet

Jeg har ingenting jeg er totalavhengig av, heldigvis. Vil bare være sammen med mennesker jeg er glad i.

Liker å gå i kirken på julaften eller ellers i julen.

Vil gjerne ha pinnekjøtt på julaften, og det får jeg også, men kunne fint ha spist noe annet godt som god sjømat.

Liker å slappe av på kvelden på lillejulaften i ferdgipyntet hus foran TV'n og med familien.

Liker å se Donald Duck og vennene hans på TV på julaften.

Liker å spise grøt med mandel i.

Men menneskene er viktigst for meg, jeg kunne feiret jul nær sagt hvor som helst, tror jeg, eller utsatt den litt om nødvendig til og med:-)

Skrevet

Tradisjoner setter vi veldig høyt!

Bare forventningene fremfor de solide tradisjonene er julestemning i seg selv.

Her er det mye lys og god mat frem mot jul. Tenning av adventslys, med påfølgende sitat hver søndag, kakebaking, både hjemme og borte.

Pepperkakehusbaking

Pynting av juletre, samlet hele familien.

Masse god fisk, ål, sild, ulike skinker, oster, egg i alle varianter, sylte osv. hver lillejulaften med familien.

Julestrømpe på julaften morgen, bare kose oss i julehjemmet, hihi.. Med tegnefilmer og godis:)

Så kirken på julaften, deretter på gården til svigerinnen min. Der med lutefisk, ribbe, lesing fra juleevangeliet ( gammel gårdstradisjon ), portvin og småkaker, riskrem med mandel, sette grøt til nissen på låven, og nissen som titt og ofte løper forbi vinduet, spiser litt grøt osv. gjennom hele kvelden (til minsten sin stooooore begeistring).

Synging av julesanger, pakker m.m.m.

Så julehygge både 1 og 2 dag og hele romjulen med hele familien:)

På nyttårasaften er gode venner med barn på kalkun her hos oss. Da går guttene ut på nyttårasaften for å handle inn fakler, frusere etc. Og jeg og gjerne en venninne lager mat og spiller julemusikk:))

Hehehehe, maaange gode og koselige tradisjoner. Og jeg eeelsker JUL:o)))

Skrevet

Roen i heimen på kvelden den 23. når vi skal pynte treet. Julemusikk må på :o)

Julemorgenskos med Donald (men de er jo så sent på dagen nå til dags, kjedelig!), sittende i pysjen med godiset fra julesokken (nå er det ungene som koser seg og vi voksne som mimrer, hehe).

Kirken før middag på julaften.

Lukta av mat i huset. Sølvguttene mens vi spiser.

Helst kalkun siden det er det som er min barndoms tradisjon, men pinnekjøttet begynner å gro på meg det også. Det er ikke noe must å feire hos mamma lenger, men det er fortsatt det deiligste :o)

Laffe i pysjen hele dagen førstedag, leke med julegaver, spise hele dagen (sild og godt utvalg i kjøttpålegg må på bordet, fenalår, gravlaks, godt brød, god kaffe, god stemning).

Mandarinene nytes hele desember og så er jeg litt lei dem når jula endelig kommer :o)

Skrevet

Så deilig å se at det er andre som har sine faste tradisjoner! =D

2. Juledag er vi på frokost/lunsj/middag hos min mormor, alltid vært, og kommer alltid til å være der så lenge hun orker å lage =)

Ååååh, gleder meg sånn til maten i jula!! =D Er gravid, så suget etter pinnekjøtt er utrolig! Går i pinnekjøttlukt hele dagen på jobb, og lurer på om jeg skal snike meg til en tallerken likevel (det er fyfy før julaften=P)

Aldri vært noe glad i det, men begynt å like det etter jeg og gubben begynte å feire jul sammen.

Har ribbe også vi da, dobbelt opp! =D

Ellers i jula drar vi jo hit og dit, avhengi av hvor og når vi blir bedt, har ikke hatt noe her hjemme ennå.... Det blir vel tidsnok ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...