Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har 8 uker igjen til termin. Står på T-banen i rushtrafikken morgen og ettermiddag 5 dager i uka. Det har jeg gjort lenge. Som regel er det ikke sitteplasser ledig og folk står som sild i tønne. De gangene noen tilbyr meg plassen sin er personen enten en voksen dame eller utenlandske menn. ALDRI norske menn...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Reiser meg aldri for gravide. Mange av dem ser bare feite ut og gravide er uansett ikke handicappet eller gravide i bena
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Hehe, det kan jeg si meg enig i. Det er ikke mange høflige norske menn rundtom...
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Du har altså aldri høyrt om bekkenløysning? Eg måtte liggje i ro i tre dager før eg kunne gå 5 minutt til busstoppet for å ta bussen til byen, fordi eg ikkje kunne gå 10 minutt fram og tilbake til butikken ved meg. Hadde eg ikkje kunne sete på den bussturen så trur eg at eg ville ha kollapsa. Eg spurte alltid om det ikkje var nokon som reiste seg, då fekk eg alltid sitte.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Stakkars deg. Orker du å kjøre kollektivt orker du vel å stå? Er vel ikke syk selv om du er gravid. Jeg har sikkert kanskje blitt uglesett på bussen jeg.Men jeg er ikke feit,gravid eller har et synlig handicap. Men jeg lever et liv preget av sterke smerter og sliter voldsomt i perioder Forventer ikke at andre skal sprette opp for min del nei. Kan jo hende de du mener det er noe i veien med har sine egne plager som gjør at de beholder plassen sin. Derimot mennesker som er tydelig ustø på bena,skadet,gamle eller en mor med en baby på armen..DA hadde jeg reist meg.Men for en gravid? Nope
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Haha... "Men for en gravid? Nope" Så mange barnslige her inne altså.. Hvorfor så hissig på og ikke reise seg for gravide.. En høygravid dame har som regel mer bruk for en sitteplass en de fleste andre som sitter der, at bare utenlandske menn og damer ser ut til å forstå det er jo trist... Selvfølgelig er det noen med synlige handicap som sitter, men det er ikke de det er snakk om her! Folk med en liten dose empati reiser seg for høygravide når det er bare ståplasser igjen!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 hadde jeg hatt en mann og denne mannen ikke hadde reist seg opp for gravide hadde jeg blitt sur på han. det handler om høflighet. jeg fatter ikke at folk ikke gjør det. usjarmerende og usexy er det
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Usynlige handicap skulle jeg skrive da := anonym 18.55
Mom2Two Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 Jeg hadde skjemtes om eldstemann og mannen ikke hadde reist seg for en gravid. Gjør det alltid selv også.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 Det har ikke så mye å gjøre med å ikke være gravid i bena eller syk. Problemet med å stå tett i tett på overfylte busser t- baner og trikker er at folk ofte dingler og dytter borti hverandre. Store gravidemager er veldig utsatt i slike situasjoner og reiseveien til og fra jobb blir en utfordring. Du som sier at "orker du å reise kollektivt, orker du å stå også". Hva mener du med det. Skal vi ikke ta hensyn til hverandre i hverdagen? Du er sikkert den som klager på at folk sykemelder seg i ytt og pine også! HI
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #12 Skrevet 2. desember 2009 Jeg reiser meg bestandig for gravide, eldre og mennesker som man synlig ser har mer behov for en sitteplass enn meg. Har selv slått gravidmagen i et sete forran på bussen, og det var ikke noe hyggelig. Måtte stå i en overfylt buss med ungdommer, og bussen bråbremset. Var ikke en eneste en som tilbydde seg en plass etter at jeg slo magen heller. Hadde også skjemtes om min mann og mine barn ikke orker å ta hensyn til andre enn seg selv. For slike mennesker er ikke en gode i dette samfunnet. Blei litt overrasket over å høre at utenlandske menn gir bort plassen sin, har hatt litt andre erfaringer, men det var med saudi-arabiske menn.. Ikke akkurat særlig kvinnevennlig.. Men hyggelig å høre. Man må nesten bare heve seg over egoister i samfunnet, og ikke synke ned på samme nivå.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #13 Skrevet 2. desember 2009 Folk er frekke, egoistiske og har lite empati! Nei gravide er ikke syke, men deiser en gravid i bakken i det bussen bråbremser kan det få ganske mye større konsekvenser enn om en annen deiser i bakken. Da jeg var gravid og når jeg reiser med buss sammen med barn spørr jeg alltid om å få sitteplassen til noen. Barnet (også i magen) betyr mer enn hva voksn friske folk gjør. Det verste jeg var med på var da jeg var høygravid og en gutt med downs på ca 10 ikke fikk sitteplass. Jeg som var gravid reiste meg for gutten, og da var det en voksen dame som tilbyde meg sin plass. Hvorfor gjore hun ikke dette for gutten først?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #14 Skrevet 2. desember 2009 For mange bortskjemte Frp'ere uten oppdragelse. Barna til de første Frp'erne er blitt voksne. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå