Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Skrev et innlegg her igår om at jeg slet sånn med magen, smerter og diarè og blod i avf. Har vært på rektoskopi, og skal på koloskopi. Var til legen idag, og han sa det mest sannsynlig var ulcerøs kolitt. Det hadde faktisk legen som utførte rektoskopien skrevet også, men ikke sagt noe til meg om... Så nå er det å vente på koloskopi timen, og så skal jeg ta noen mere prøver for å få vite dte helt sikkert.. Nå vet jeg nå hvertfall muligens hva det er da... :/
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Hei! Dette finnes det behandling for i "aktive perioder" Lykke til videre med utredning:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Det har jeg hatt i 8 år nå. Går fast på medisiner. Jeg får likevel aktive perioder og da må det kortison til i tilegg til de vanlige.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Hvilke medisiner bruker du da? Det som skremmer meg mest, er at i noen tilfeller må de fjerne tarmen. Men det er vel hos de mest ekstreme tilfellene? HI
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Hei! Jeg svarte en del på tråden din i går. Jeg har ulcerøs kolitt og går på Mesasal. Slapp heldigvis hardere skyts denne gangen, men er forberedt på at det kan bli en behandling med kortison en eller annen gang. Du finner at det er mange preparater som kan brukes i behandlingen.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Okei. Takk for svar både i går og idag Får håpe jeg slipper "lett" unna, med bare medisinsk behandling... HI
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Anonym 19.20 her. Jeg bruker Asacol 800 mg x 3 per dag og har gått på det kontinuerlig i 7 år nå. Har så langt kun brukt kortison en gang. Har prøvd å klare meg uten. Så lenge jeg tar forholdsregler i hverdagen går det stort sett greit. Men syns det er slitsomt når jeg har dårlige perioder for da mister jeg nesten all energien og blir trøtt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Tusen takk for svar, og hils søstra di og takk henne for at du fikk lov til å skrive om henne. =) Nå kan jeg ikke skjønne at det skal være dette jeg har, da jeg har slitt med magen i mange år, men ikke så alvorlig som dere nevner. Jeg får det gjerne når det er noe spesielt, "nervøs mage" som mange sier. Jeg kan ha det en dag, to dager, eller tre dager, men nå i det siste har det blitt verre, og kan gå opptil 14 dager med å ikke tåle mat.. Men sånn som dere beskriver det, så er det jo skikkelig ille.. Og så ille har ikke jeg det.. Jeg har ikke tenkt tanken på sykehus engang.. Det er bare at jeg ikke tåler mat, får magesmerter og påfølgene diarè... Nei, jeg får vente og se hva legene finner ut... Men tusen takk for svar igjen! HI
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Jeg var også innlagt på sykehuset under det første utbruddet. Magesmertene kan sammenlignes med åpningsriene ved ca. 7/8 cm. Hadde da ca. 20 blodige avføringer i døgnet. Men det er mange grader av dette og noen trenger ikke å gå fast på medisiner. Jeg hadde samme dose som Ranveigs søster med samme kortison nå sist.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 Ja! Det er slike smerter! Kjennes ut som rier, og jeg får så vondt at jeg får gåsehud, og føler for å kaste opp... =/ Men jeg har ikke vært innlagt på noe sykehus jeg da... Hmm, lurer på om det ikke er dte jeg har likevel jeg altså... HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 Det er som sagt varierende grad av det så det kan godt hende du har det. Du får bare håpe det er en av de mildere gradene. Dette er regelrett en dritt sykdom, men man lærer å leve med den. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå