Gå til innhold

Hvordan få spedbarnet til å rape ordentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg tips om hvordan få min lille gutt til å rape ordentlig?? Han er født 5 uker før termin, og er nå 4 uker. Han har god appetitt og ammingen går bra, men jeg får han ikke til å rape ordentlig noe som resulterer i at han sliter litt med å få roet magen etter måltidene... Er takknemmelig for alle tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,og gratulerer med baby:)

Legg barnet høyt opp på skulderen din. (babyens underliv på din skulder ca) og slipp babyen bittelitt ned.(mot din mage) Babyen for da en "knekk" under magesekken som presser luften ut. Stryk så babyen hardt fra rompa til skuldrene for å masere luften ut.

Dette blir litt vanskelig å forklare skriftelig,men jeg lærte det på helsestasjonen.Spør der neste gang du er der:-)

Sukkervann er og helt fantastisk for å roe små urolige bebisemager.

Skrevet

Jeg ville gitt samme råd som ELLEN F :) Funka som bare det på jenta vår og vi sleit litt i begynnelsen med den der rapingen.. Kom noen skikkelige brølere etter vi begynte å legge henne høyt på skulderen og masere lufte ut. Lykke til.

Skrevet

ok, da må jeg ta lillegutt en god del høyere enn det jeg har prøvd hittil skjønner jeg, -har stoppet når hans hode har vært i min skulderhøyde.. Skal prøve tipset ditt ved neste mating Ellen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...