TillaMaria81 Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Jeg føler meg helt grusom om dagen med snart tre mndrs ettervekst:( Har snart lyst føle meg litt fin igjen, i det minste til jul.. Pleier å farge håret endel lysere (tror ikke det er bleking, men vet ikke!?). Blir litt forvirret av all informasjonen, er dette ok eller ikke?
Nikki 75 Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Det skal være helt ok, særlig om man gjør det hos frisøren der det er god ventilasjon.
ellen-propellen Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Hørte på parfymeri at blekemiddel går i blodet, altså- babyen får det. Om du skal farge håret lysere er det blekemiddel i prodktet. Men det sies at du kan farge det mørkere uten å bekymre deg:)
Vesla222 Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 De fleste sier det ikke er skadelig, men vet at noen av legene på Lommelegen fraråder å farge håret som et "føre var"-prinsipp. Jeg velger å la være, men det er jo op til hver enkelt.
Nikki 75 Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Tror ikke du skal ta damene på parfymeriet sine ord som sannhet. Det finnes ingen studier som støtter påstanden om at blekemiddelet går i blodet og til fosteret! Man bør ikke spre rykter, det er nok å forholde seg til fakta når man er gravid.
TillaMaria81 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2009 Nei, jeg holder meg også til fagfolks vurdering. De som jobber på parfymerier vet jo i hvertfall ikke, og jeg er litt usikker på om jeg stoler helt på frisøren min. Hmm... Litt det samme med solarium / selvbruningskremer, jeg vet ikke om jeg skal tørre det? Kjedelig føle seg så fæl nå i julebordsesongen..
Gjøkeredet③ Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Jeg både farger og striper håret ca. hver 8. uke.. Det gjorde jeg i forrige svangerskap også. Har absolutt ingen betenkeligheter med det, og jeg tror helt ærlig frisørene har litt peiling og ville opplyst oss om annet hvis det ikke var ok!
Anja83 Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Jeg bruker hårfargene de selger på Life-butikken. De er litt dyrere, men inneholder ingen skadelige stoffer. Ikke lukter de sånn sterkt som andre hårfarger gjør heller. Jeg føler iallefall selv at disse er bedre å bruke enn andre hårfarger. Og jeg er ikke interessert i å ha 9-mnd ettervekst.
Fifrildi Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Ikke farlig å bleke/farge håret. Går ikke over i blodet, det er noe som kan ha vært mer aktuelt for mange år siden da fargene var dårligere, men ikke noe å tenke på i dag. Farger håret en gang/mnd. Og solarium frarådes vel bare pga økt kroppsvarme. Selvbruner kan du bade i om du vil da det har samme effekten på kroppen din som vannmaling. Finnes ikke skadelig for hverken deg eller fosteret. Bli fresh med god samvittighet du.
Tingeling27 Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 om dette skulle være veldig farlig så kunne jo ikke de som jobber som frisør være i arbeid når de ble gravide. jeg bleker mitt hår , og er ikke så redd for det....
DK+2 Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 Jeg farger håret ca. hver 4-6 uke, og tenker ikke noe på det. Gjorde det forrige gang jeg var gravid og. Tror ikke det er farlig, med tanke på alle gravide frisørene som farger hår ofte.
NormaJean Skrevet 2. desember 2009 #12 Skrevet 2. desember 2009 jeg bleker også håret, med goooood samvittighet! Ikke farlig idet hele tatt! at det skulle gå i blodet, lol! da er det jo skadelig for oss også isåfall og ikke vært tillatt.... det er lov å tenke litt logisk;)
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 2. desember 2009 #13 Skrevet 2. desember 2009 Jeg var også skeptisk før, men fant på nettet (husker ikke hvor) at jordmor Siri sa at det var farlig i gamle dager da fargene inneholdt masse kjemikalier, men dagens hårfarger er helt trygge!
Spire nr.2 <3 Skrevet 2. desember 2009 #14 Skrevet 2. desember 2009 Ingenting å tenke på!!Frisører som er gravide jobber med både farging og blekemiddel daglig,uten problemer!!Verken mor eller barn tar skade av det,da hadde ikke gravide hatt lov til å jobbe med det under graviditeten!! Det eneste man skal ta hensyn til med farging/bleking,er hvordan du selv reagerer..blir du kvalm&uvel av lukten,så bør du jo unngå det,akkurat som alt annet som kan gjøre deg uvel!!Men lukten er ikke skadelig på noen som helst måte!! Både blekemiddel,vannstoffet og farger er myyyye mildere og bedre nå,enn hva det var for noen år tilbake..så farg og blek i vei,ingen grunn til å bli en grå mus,bare fordi vi er gravide
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 3. desember 2009 #15 Skrevet 3. desember 2009 Jeg er frisør og de fargene og blekingene vi har på markedet i dag er ikke skadelig for noen ( så fremst man ikke er allergisk). Men hvis man står oppe i det i 8 timer hver eneste dag, kan man utvikle allergi og astma både på deg selv og fosteret i magen, men og farge håret når man har ettervekst har ikke noe og si. Kos deg og gjør deg vakker=)
Vårspire-2010 Skrevet 3. desember 2009 #16 Skrevet 3. desember 2009 er også frisør! Og det er bare å farge håret. Noe jeg har merket på en kunde er at blekingen tok mye saktere, men det er jo ikke farlig å farge håret uansett Kos deg ja
TillaMaria81 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. desember 2009 Åååå, nå ble jeg glad:) Skal løpe rett ti frisøren, endelig!!
Gjest Skrevet 3. desember 2009 #18 Skrevet 3. desember 2009 Jeg skal snart stripe etterveksten, har snakket med mange frisører og ingen som har frarådet meg det. Men de frisørene jeg har gått til har vært ekstra påpasselig å ikke smøre farge/blekingen heeeelt inn, så da går det bare på håret og ikke i kontakt med huden (noe som egentlig er riktig mht bleking, gravid eller ikke, såvidt jeg har forstått).
Annci<3 Skrevet 3. desember 2009 #19 Skrevet 3. desember 2009 Løp så raskt du bare orker Hverken hårfarging, selvbruning eller solarium er farlig (sistenevnte kun hvis du blir overopphetet). Kos deg, viktig å føle seg fresh under gravidteten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå