hvaskjerabaghera Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Hvordan har graviditeten endret hverdagen deres, og hvor mye legger dere i det som gravide damer her inne skriver om hva man skal og hva man absolutt ikke skal gjøre disse 9 mnd??????
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Lever egentelig som før, jobber fullt og har ei jente på 1,5. Forholder meg til det som står på matportalen.no.
_Amanda_ Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 "Hvor mye legger dere i det som gravide damer her inne skriver om hva man skal og hva man absolutt ikke skal gjøre disse 9 mnd?". Det kommer helt an på hvilke ting du mener det? Stort sett tar jeg mine egne beslutninger, men så hører på andre hvis de vet noe som jeg ikke vet Forandrer også mening hvis ny informasjon gir meg grunn til det. Hvordan graviditeten har endret hverdagen min? Hm.. Når det kommer til studier og jobb har den ikke endret seg så mye. Jeg jobber forsatt like mye som tidligere, og på grunn av en langt mer stabil døgnrytme nå så føler jeg meg egentlig mer opplagt enn før jeg ble gravid. Det som har forandret seg mest er vel fritiden min. Tidligere brukte jeg mange kvelder på rødvinsdrikking med venninner, middager ute på byen, eller konserter/forestillinger. Nå som jeg er gravid frister dette mindre både fordi jeg er i en helt annen stemning enn resten av gjengen når jeg ikke drikker, og fordi jeg blir trøtt så innmari tidlig. Det meste av moroa starter jo ganske sent her i Oslo by - selv på hverdager, og spesielt i helg - så da må jeg nok bare holde meg hjemme. Har så smått begynt å savne deler av dette livet den siste tiden, men ikke mer enn at jeg har det fint og gleder meg til jeg kan ta meg et glass rødvin igjen - om bare noen få måneder (24+0). Jeg savner en skikkelig hard treningsøkt! Jeg savner å shoppe lekre antrekk, og det å pynte meg damete heller enn moderlig! Men jeg liker at jeg har blitt mer fokusert og strukturert etter jeg ble gravid! (Mer overskudd og større ansvarsfølelse?) Og jeg elsker å vite at det største i livet mitt er i ferd med å skje meg!
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Lever stort sett som før. Spiser litt sunnere, mer frukt & grønt, og passer meg for sukker. Men eller så går hverdagen sin vante gang. Lever som normalt:)
hvaskjerabaghera Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2009 Enig med den shopping greia..ikkje kjøpt noe etter at eg blei gravid. mener f eks ang hva man kan spise, om man skal eller ikke skal ta vaksine, bruke dopler eller ikke osv.syns ofte d kommer noen skumle bastante svar som kan skremme vettet av mange og savner d å kunne ta en øl på byen : )
Fifrildi Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Forholder meg kun til informasjon fra helsedirektoratet på hva som kan gjøres/ikke gjøres, samt et bestemt nettsted (cosmeticscop.com) for info om hudpleie etc under graviditet. Lever passe sunt og mer eller mindre som normalt bortsett fra at graviditet ikke kler meg så jeg er sliten og orker mye mindre enn normalt. Dvs at huset er rotete og trening er et vagt og savnet minne. Gleder meg også til å kunne kle meg litt freshere igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå