g09g11&?13 Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Har en liten pjokk på 2,5 mnd, som jeg har lyst å begynne med faste sove rutiner til. Jeg vet bare ikke helt hvordan, har begynt å legge han ca kl 21, da sover han hele natta til kl 0830 med en eller to amminger.. Han sover som en stein på soverommet og vet at han skal sove når han kommer dit inn. Til nå har han sove i vugge i stua når han har vært trøtt og da sover han ca 30 min hver gang. Prøvde å legge han på sove rommet nå og han har sovet i 1 time, burde jeg vekke han? er litt redd for å ødelegge nattesøvnen hans, eller kan jeg prøve å begynne med faste rutiner? vet ikke helt når det er vanlig å begynne med sånt?
mer enn bare mor Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 ang rutiner på legging så har jeg hørt at mange legger de litt tidligere for hver kveld (feks 15 min) for å få justert leggingen. vi har ikke gjort det slik, vi begynte bare å legge han i 20 tiden da han var ca 8 uker (før det la vi han samtidig med oss, men hvis vi får en til begynner vi nok med rutinene før..)og så har det gradvis gått i fra 20 til 19. når lillemann var rundt 2,5 mnd så la jeg han på soverommet på de første hvilene, men la han i vuggen i stuen på de siste hvilene. jeg gjorde det fordi at han sover mye bedre nede på soverommet, og ikke fult så godt i vuggen. hvis din trives i vogna kan du jo evt prøve å legge han der på dagtid:)
MiMa09 Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Vi begynte med rutiner etter 6 ukers kontrollen. Han hadde en lei tendens til å sove helt til kl 12 på dagen da vi la han samtidig som oss. Arbeidet oss sakte men sikkert ned til kl 19 med et kvarter hver dag som tidligere nevnt her. Han er nå snart 4 mnd og sover natta gjennom og vil starte dagen ca kl 06 når han har fått pupp. Da har han sovet sammenhengende siden kl 19. Aldri noe problem å få han til å sove. Han har sovet et time eller to på formiddag og hvis vi er ute og går tur sover han to tre timer midt på dag og en liten halvtime på ettermiddag. Gjør ikke noe som helst for nattesøvnen. Han sover like godt uansett han. Men han sover på soverommet bare om natta, ellers i stua eller evt ute i vogn (midt på dagen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå