Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Hvor mange måleskjeer kaffe til 1 l vann? for å få kaffen "normal".. (traktekaffe/filterkaffe)
Kjøttpølsa Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Kommer ann på hvor normal du er og hva du definerer som "normal"?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 hehe.. jeg sliter litt der selv, for jeg drikker ikke kaffe:) Jeg har ikke fått klager når jeg har fylt ca halve filteret med kaffe. Så da må det vel være greit?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 friele kaffe på en moccamaster med en moccamaster skjei en full kanne med vann og 5 skjeer med kaffefilter + litt til (mindre enn en halv skje) da får du perfekt kaffe! en skje pr 2 kopp...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 men hvor mange måleskjeer kaffe til en kaffetrakter som holder ca 5 dl vann? Vanlig evergood kaffe
Mammaen til Isak Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Vi har en vanlig trakter, ikke moccamaster.. ca 1 liter vann og 5,5 skje kaffe bruker mannen, jeg bruker 6 skjeer da jeg liker den sterkere. Litt avgengig av type kaffe, vi har ofte den svarte posen fra evergood og da holder det med 5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 1/2 liter vann - 2 1/2 måleskjeer med kaffe 1 liter vann 3 toppende og en halv måleskjeer med kaffe. PERFECT;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå