Gå til innhold

Snart fire år og bruker bleie hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 år og 9 måneder. Har vært tidlig ute med alt og er en aktiv og blid gutt. Men; harn vil bare ikke slutte med bleie. Nå har jeg prøvd alle gode råd. Vi har aldri kjeftet og tar han bare rolig ut og skifter klær. Premiering og pottetrening og tålmodighet og samarbeid med barnehage har ikke gitt resultater. Han vil rett og slett ikke si i fra. Hva synes dere. Skal jeg gi han et lite pusterom.... og så når juleferien setter inn så bare slutter vi. Da får han bare tisse og bæsje i buksa 7 ganger til dagen. Er dette for strengt? Barnehagen er veldig opptatt av at de slutter når de er klar. Men altså; tror han er litt lat og sta. Han sier bare ikke i fra. Gutten min har god selvtillit og bryr seg ikke om at han er stor og bruker bleie. Hvis noen vil erte så bare ler han og er like blid. Godt er nå det. Han er populær i barnehagen. Eg ganske stresset over dette. Er det noen andre som har opplevd at ungen ikke vil?

Hilsen bløthjertet mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha sagt at nå er det tomt for bleier og at han må gå på do .

Skrevet

Ene niesa mi var slik. Ingenting hjalp, men en dag da hun naermet seg fire sa hun til mammaen sin at naa ville hun bruke do og ikke bleie lengre og saa sluttet hun. Hoer paa barnehagen du, de har nok rett. Det er jo egentlig ikke noe aa stresse med.

Skrevet

Ja, min var nesten 5 år før vi fikk av bleien på dagtid. Vegring mot endring tror jeg noe av det var. Vi sluttet til juleferien;) Da gikk det kjempebra, faktisk:) Vi hadde snakket om det lenge og mye i forveien, slik at ungen var klar over at det om til å bli uten bleie på julaften;)

Men vi hadde fortastt en kort periode med bleie under utedressen, slik at der ikke var uhell ute i kulden. Et par måneder, til det ble litt varmere i været. Så var det slutt med bleie:)

Skrevet

min følte jeg også var litt "treg" i forhold til andre i bhg..men hun var faktisk ikke mer enn 3,5 år. men uansett..jeg vet nå i etterkant at de slutter når de er klare selv, men må ha litt hjelp for å bli klare.

jenta mi var sta,bestemt og bleia var hennes eneste venn, MEN... vi fikk besøk av familie langsveisfra, og deriblandt 2 bleifrie barn, både eldre og yngre.

barn vil gjerne herme og se alltid litt opp til andre barn, så hun la merke til at når hun som var yngst gikk på do selv,og fikk skryt..da var det likssom greit å gå bleiefri. hun gikk med de kuleste prinsessetrusene som hun fikk fra denne andre jentas mor. det kunne ikke vært mer stas!! vi måtte riktig nok ha med flere skift når vi dro ut, men det funket fort!! og hun fikk ikke kjeft om det gikk galt! da var det bare broren igjen,one down..one too go:( Lykke til:)

Skrevet

Har en som er eldre som må bruke bleier i blant. Var kjempe tidlig utviklet med alt, veldig aktiv. Går nå til utredning for asberger.

Er barnet ikke modent av en eller annen grunn, så hjelper det ikke å presse eller stresse, ta tiden til hjelp.

Veldig mange skolebarn bruker bleier, nesespray ol.

Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...