Gå til innhold

Endelig gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå endelig klart å bli gravid. Har hatt 3 spontanaborter så begynte å miste håpe men nå er jeg 15 uker på vei og alt ser ut til å gå bra :D

Hva er sansynligheten for at jeg kommer til å miste nå? Legen og helsesøsteren jeg har snakket med sier at når jeg har kommet såpass lang så kommer det til å gå bra.

Har lyst til å begynne å handle inn jeg. Hva trenger jeg av utstyr og hva bør man ha av klær til å begynne med. Vet jo at de vokser fort ut av nyfødtklærne så vil ikke overdrive med det. Hvilken str bør jeg kjøpe? Jeg trenger vel ikke ullbodyer/strømpebukser?

Vi har ikke bil men det er kanskje lurt å kjøpe et bilsete allikevel? Kommer jo til å trenge det om vi skal sitte på med noen. Hvilket sete anbefaler dere?

Gud som jeg gleder meg. Dette blir mitt første barn og jeg kan nesten ikke vente med å bli mor :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så mye :o)

Da jeg var like langt på vei, så begynnte vi å kikke litt rundt bare. Kjøp hvis det er på tilbud, alt er så dyrt.

Vi får ikke før i februar, men har allerede fått veldig mye klær. Så vent litt med å kjøpe det også, med mindre du kommer over noe du bare må ha da :o) Kos dere med å kikke litt rundt.

Det vi har klart nå er:

*Vogge

*Sprinkelseng

*Vogn

*Stellebord

*Bilsete

*Klær

*Dyner

*Pute

*Sengetøy til den minste dynen og sengetøy til pute og litt større dyne

*Klær (Fått masse)

*Kluter

*Tepper

Masse lykke til med shopping og svangerskap :o)

Skrevet

Gratulerer. :) Det går nok bra, og du får vel litt ekstra oppfølging av lege og jordmor? :)

Du trenger jo seng, madrass, dyne (2 stk?, en til seng og en til vogn)

Flasker, pumpe kanskje.. Mye man ikke trenger og mye man trenger.. :P Heldigvis er butikkene åpne etter fødsel og.. :P

Jeg har kjøpt mest i str 56, skal kjøpe noen få bodyer i str 52 også.. :) men kommer ikke til å gå helt vill, tror nok vi får en del. Jeg kjøper lette bomullsbodyer, trenger jo ikk ull før barnet er 4-5mnd, på høsten, og det trenger jeg ikke kjøpe enda..

Siden dere ikke har egen bil, tror jeg at jeg ville prøvd å låne et sete istede.. Er nok å bruke penger på, om man ikke skal ut med 2-3000kr for sete og base, som nesten ikke blir brukt. Mange forsikringsselskaper låner jo ut seter.. :)

Skrevet

Gratulerer kjempe masse! :)

Dette kommer nok til å gå veldig bra. Jeg har også hatt 2 spontanaborter men de skjedde mye tidligere i svangerskapet enn det du er nå.

Du trenger ikke så alt for mye klær i begynnelsen. Babyer griser ikke så mye :)

Jeg ville kjøpt dette i str. 56:

3-4 langermet bodyer

3-4 joggebukser/tights

2-3 gensere

2-3 strømpebukser (kan være litt kaldt i mai, for er vel rundt da du har termin tenker jeg)

2-3 pysjer med fot.

Kanskje en fin kjole om det er jente.

1 Hentedress du bruker hjem fra sykehuset

Fleece dress til å ha ute

Du kan kjøpe mer etter at barnet er født og du vet bedre str og sånn. Hvis du kommer til å få en del klær og sånn av familie venner så ville jeg ønsket meg str. 62-68. Vi fikk alt for mye klær i str 50 og 56 og måtte bytte mye.

Jeg ville også kjøpt inn dette:

Kosepledd

Dyne/Pute

Sengetøy/laken

Kluter

Stellematte (Vi hadde ikke stellebord. Brukte senga vår med matte under)

Seng

Vogn

Bilsete er lurt selvom dere ikke har bil. Vi hadde Graco Logico S med base. Var veldig fornøyd med den. Slapp å feste setet med belte hver gang.

Lykke til og kos deg masse fremover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...