Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har nå endelig klart å bli gravid. Har hatt 3 spontanaborter så begynte å miste håpe men nå er jeg 15 uker på vei og alt ser ut til å gå bra Hva er sansynligheten for at jeg kommer til å miste nå? Legen og helsesøsteren jeg har snakket med sier at når jeg har kommet såpass lang så kommer det til å gå bra. Har lyst til å begynne å handle inn jeg. Hva trenger jeg av utstyr og hva bør man ha av klær til å begynne med. Vet jo at de vokser fort ut av nyfødtklærne så vil ikke overdrive med det. Hvilken str bør jeg kjøpe? Jeg trenger vel ikke ullbodyer/strømpebukser? Vi har ikke bil men det er kanskje lurt å kjøpe et bilsete allikevel? Kommer jo til å trenge det om vi skal sitte på med noen. Hvilket sete anbefaler dere? Gud som jeg gleder meg. Dette blir mitt første barn og jeg kan nesten ikke vente med å bli mor
Lilleleen Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Gratulere så mye ) Da jeg var like langt på vei, så begynnte vi å kikke litt rundt bare. Kjøp hvis det er på tilbud, alt er så dyrt. Vi får ikke før i februar, men har allerede fått veldig mye klær. Så vent litt med å kjøpe det også, med mindre du kommer over noe du bare må ha da ) Kos dere med å kikke litt rundt. Det vi har klart nå er: *Vogge *Sprinkelseng *Vogn *Stellebord *Bilsete *Klær *Dyner *Pute *Sengetøy til den minste dynen og sengetøy til pute og litt større dyne *Klær (Fått masse) *Kluter *Tepper Masse lykke til med shopping og svangerskap )
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Gratulerer. Det går nok bra, og du får vel litt ekstra oppfølging av lege og jordmor? Du trenger jo seng, madrass, dyne (2 stk?, en til seng og en til vogn) Flasker, pumpe kanskje.. Mye man ikke trenger og mye man trenger.. Heldigvis er butikkene åpne etter fødsel og.. Jeg har kjøpt mest i str 56, skal kjøpe noen få bodyer i str 52 også.. men kommer ikke til å gå helt vill, tror nok vi får en del. Jeg kjøper lette bomullsbodyer, trenger jo ikk ull før barnet er 4-5mnd, på høsten, og det trenger jeg ikke kjøpe enda.. Siden dere ikke har egen bil, tror jeg at jeg ville prøvd å låne et sete istede.. Er nok å bruke penger på, om man ikke skal ut med 2-3000kr for sete og base, som nesten ikke blir brukt. Mange forsikringsselskaper låner jo ut seter..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Gratulerer kjempe masse! Dette kommer nok til å gå veldig bra. Jeg har også hatt 2 spontanaborter men de skjedde mye tidligere i svangerskapet enn det du er nå. Du trenger ikke så alt for mye klær i begynnelsen. Babyer griser ikke så mye Jeg ville kjøpt dette i str. 56: 3-4 langermet bodyer 3-4 joggebukser/tights 2-3 gensere 2-3 strømpebukser (kan være litt kaldt i mai, for er vel rundt da du har termin tenker jeg) 2-3 pysjer med fot. Kanskje en fin kjole om det er jente. 1 Hentedress du bruker hjem fra sykehuset Fleece dress til å ha ute Du kan kjøpe mer etter at barnet er født og du vet bedre str og sånn. Hvis du kommer til å få en del klær og sånn av familie venner så ville jeg ønsket meg str. 62-68. Vi fikk alt for mye klær i str 50 og 56 og måtte bytte mye. Jeg ville også kjøpt inn dette: Kosepledd Dyne/Pute Sengetøy/laken Kluter Stellematte (Vi hadde ikke stellebord. Brukte senga vår med matte under) Seng Vogn Bilsete er lurt selvom dere ikke har bil. Vi hadde Graco Logico S med base. Var veldig fornøyd med den. Slapp å feste setet med belte hver gang. Lykke til og kos deg masse fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå