Mom2Two Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 http://mann.no.msn.com/kultur/artikkel.aspx?cp-documentid=151161582&imageindex=1 Humret litt av disse, så tenkte å dele dem med dere:-)
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Jeg er vel ingen jeg da, for jeg har ikke noe spesielt i mot flertallet av "typene" nevnt der.
Mom2Two Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2009 Jeg overlever også de fleste typene, men humret nå litt likevel:-)
FrøkenSprøken Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Jeg gadd ikke å klikke meg videre for hver eneste type, men har helt klart to typer selv: 1. De som kan og vet uforskammet lite, men som selv TROR at de kan og vet alt, og gjerne skal FORTELLE alle andre alt det smarte de vet, som "ingen andre" vet. *stønn* Vi har noen slike på skolen nå, og jeg kunne ha bitt dem i leggen! Her en dag kunne den ene informere oss alle om at kongeparet og regjeringen hadde flyktet til Sverige under andre verdenskrig. (For det første var det England, og for det andre er dette virkelig noe som bør være allmenkunnskap blant mennesker som studerer samfunnskunnskap og historie på en høyskole.) 2. Mennesker som hele tiden tror at de vet best, og som ikke klarer å innse at andre mennsker SELV klarer å styre sine egne liv på en god måte. Type mååååå si sin mening om absolut alt. (Her er svigerfar et klassisk eksempel, som tror at vi er avhengige av hans veiledning når det kommer til hvilken hylle majonesen skal ligge på i kjøleskapet, hvilken utdanning JEG bør ta, og hvilken seng vi bør kjøpe til mini. For guds skyld mann, back off!) Sånn bortsett fra det tror jeg at jeg liker de aller fleste mennesker:) Til og med nybakte foreldre og eldre som snakker om kjedelige ting;)
Mom2Two Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2009 Haha, skjønner hvilken type du mener. Sånne verdensmestere/besserwissere kan være slitsomme. Jeg tror ofte det er for å kompensere når man egentlig ikke vet så mye, men det er min teori;-) Jeg opplever nemlig meget sjelden at virkelige oppegående/kunnskapsrike mennesker er slik.
FrøkenSprøken Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Ja, det er jo det som er problemet. Hvis folk som faktisk kan noe skal "briefe", så er det på en måte greit, for da kan jeg jo lære noe;) Min far minner meg stadig på gyldigheten av ordtaket "TOMME tønner ramler mest" Det kan være en trøst at dette er et utbredt samfunnsproblem...
Mom2Two Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2009 Så sant som det er sagt om de tomme tønnene;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå