Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 lillegutt har akkurat begynt å krabbe, og jeg lurer på hvordan jeg nå skal sikre huset. Jeg burde nok selvfølgelig ha tenkt på dette før, men det har liksom gått i ett. Vi har et hus fra 2006, så da trenger jeg ikke sånne tingster til å ha inni stikkontaktene - det er ihvertfall det noen sier, men jeg er ikke helt sikker.. Vi har trappegrinder, men ingenting annet. Så, hvordan gjør dere som har gasspeis f.eks - den blir jo varm, men ikke superduper varm liksom.. og, panelovner likeså.. de blir varme.. og hva med komfyr.. Vi har keramisk topp og en ovnsdør uten noen form for barensikring... Noen som har tips?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Vi har kjøpt ting til å montere på dører og skuffer på kjøkken og stue og der det behøves.(får billig på ikea,evt barnas hus ol.) Har også dørstoppere,veldig greit så de ikke klarer å smelle igjen døren(utrolig fort gjort).har varmepumpe,så har ikke de andre problemene,men finnes noe gitter(lekegrind som kan slåes ut som gitter) forann peisen. kan nok ikke holde mini unna alt av ovner om du har en del rundt om,men passe på at de ikke er for varm,og at de ikke er så lett tilgjengelig kanskje?Må jo ha varme i huset. De små lærer også stortsett veldig fort.brenner de seg engang på ovenen så vet de at det er au au(stakkars at det skal måtte skje,men om du ikke ser til omtrent hele tiden så er det nok fort gjort). Du ser om det er noe hvitt inni stikkontaktene da er de barnesikret(inni hullene). Alle hus etter ca år 2000 er det påbudt å montere det. Til stekeovnen finnes det sånne skjermplater(komfyrvern?) som du kan montere på.Så de ikke skal få fingrene på platene. Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Tusen takk for tips:-) Dør- og skuffestoppere har jeg ikke tenkt på :-) Flere som vil dele med meg hvordan dere sikrer huset deres?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Komfyrene i dag har jo beskyttelse i glasset til ovnsdøren? Min blir ikke varmere enn at du fint kan holde hånden på glasset. Jeg gjorde ingenting spesielt da mine barn var små. Trappegrinder var vel eneste jeg kjøpte. Passet heller på at der ikke var farlige ting i nederste kjøkkenskuffer, og at knusende pynteting stod litt høyere. Ikke mye jeg flyttet på.... Mine har ikke skadet seg på noe, og de har heller ikke gått etter ting, men latt de få være i fred. Kanskje fordi jeg ikke gjorde så mye, så det var ikke så spennende?
-trollemor- Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 har ikke kjøpt/montert annet enn en trappegrind. skuffestopper og skapholder brukes ikke. Jeg/vi er stort sett i nærheten og hvis hun ikke får lov til å ta i noe, tenker jeg at hun vil prøve på det mer. Jeg stoler på henne og tar fra henne om det går for langt. På badet har jeg tatt et tau rundt håndtakene til skapet der vaskemiddel står. Men er ofte av, hun plukker en del på tingene. Men det er ingen skade det vel? Er alltid rundt henne, og kommer liksom ikke til å forlate henne i 30 min heller så lenge hun er et barn.... vi har også peis, hendene hennes er bortpå dørhåndtaket noen ganger når vi skal fyre opp peisen, men hun har brent seg såvidt en gang på steikeovnen og skjønner at peisen er varm, hun tar ikke på peisen. Barn skjønner slikt, bare fortell hva som er farlig og vis til en viss grad varmen. Hun får heller ikke dra i ledninger der lamper henger på veggen, var VELDIG gøy en periode, men ikke nå lenger. HUn er 15 mnd imorgen. Og stikkkontaker har jeg sikret oppe på soverommet og i gangen. Ingen andre steder, jeg er der med henne.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 De fleste små liker jo og utforske, men alle er forkskjellige,så kanskje du var heldig da,for uansett om du sikrer eller ikke vil de fleste barn prøve seg.Og gøy er det uansett.Gøyere om de lettere kommer til er min erfaring.Ville no sikret og følt meg trygg ihvertfall :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 15måneder så skjønner de litt mer,men gutten til hi er nok mye mindre siden han nettopp har begynt å krabbe. og hva visst du skal på do,har du hun med på fanget da eller? Nei ville heller sikret litt.ihvertfall de viktigste steder.Og for all del pass på at kniver og sakser er langt vekke fra nå avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå