Gå til innhold

Lavt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykket mitt er 100/65. Det er så vidt jeg har forstått lavt, men ikke FOR lavt... Når bør man begynne å ane fare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 90/45 store deler av voksenlivet mitt uten at legen har ment at det er farlig for meg i hvert fall. Men det er plagsomt.

Skrevet

Mitt er 110/70 vanligvis. Ditt er helt greit:) Er du "nygravid"? Ikke uvanlig med litt lavt blodtrykk da. Senere i svangerskapet vil det vanligvis bli litt høyt. Men det er farligere med høyt blodtrykk(spes. undertrykk/systole, om det kommer over 90), enn med lavt.

Kroppen venner seg til lavt blodtrykk over tid, slik at du ikke blir svimmel når du reiser deg osv. Brå nedgang i blodtrykket vil gi svimmelhet til kroppen er vant til lavere trykk.

Blodtrykket har bl a med hjertets arbeid og med mengden væske i årene. Drikk nok væske hver dag, så vil det kanskje hjelpe noe:)

Skrevet

mitt var 90/60 og jeg fikk beskjed om å prøve å gjøre noe med det, ikke bra at det er for lavt når du er gravid, men det er helt normalt at det er litt lavere

Skrevet

Hadde en pasient som hadde 35/20...oppegående og sa selv han ikke merket noe...DET syntes jeg var snodig...

Skrevet

Oj! Det var lavt neffi. De gangene jeg har hatt litt lavere enn 90/45 har jeg vaert helt kake.

Skrevet

Nei, jeg er ikke nygravid, jeg er høygravid :o)

Har alltid hatt litt lavt blodtrykk, men det har faktisk steget fra 90/55 til 100/60 den siste måneden, så regner med det bare er fint... Svimler ikke noe særlig lenger nå.

Skrevet

Du som fikk beskjed om å prøve å gjøre noe med det, hva skulle du prøve da?

Skrevet

anonym 14:54

Jeg skulle spise ofte og lite, og spise salt. Det skulle vist hjelpe. Jeg spiser jo heeeele tiden så det blir ekstra med salt da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...