Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Blodtrykket mitt er 100/65. Det er så vidt jeg har forstått lavt, men ikke FOR lavt... Når bør man begynne å ane fare?
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har hatt 90/45 store deler av voksenlivet mitt uten at legen har ment at det er farlig for meg i hvert fall. Men det er plagsomt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Mitt er 110/70 vanligvis. Ditt er helt greit:) Er du "nygravid"? Ikke uvanlig med litt lavt blodtrykk da. Senere i svangerskapet vil det vanligvis bli litt høyt. Men det er farligere med høyt blodtrykk(spes. undertrykk/systole, om det kommer over 90), enn med lavt. Kroppen venner seg til lavt blodtrykk over tid, slik at du ikke blir svimmel når du reiser deg osv. Brå nedgang i blodtrykket vil gi svimmelhet til kroppen er vant til lavere trykk. Blodtrykket har bl a med hjertets arbeid og med mengden væske i årene. Drikk nok væske hver dag, så vil det kanskje hjelpe noe:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 mitt var 90/60 og jeg fikk beskjed om å prøve å gjøre noe med det, ikke bra at det er for lavt når du er gravid, men det er helt normalt at det er litt lavere
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Hadde en pasient som hadde 35/20...oppegående og sa selv han ikke merket noe...DET syntes jeg var snodig...
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Oj! Det var lavt neffi. De gangene jeg har hatt litt lavere enn 90/45 har jeg vaert helt kake.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Nei, jeg er ikke nygravid, jeg er høygravid ) Har alltid hatt litt lavt blodtrykk, men det har faktisk steget fra 90/55 til 100/60 den siste måneden, så regner med det bare er fint... Svimler ikke noe særlig lenger nå.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Du som fikk beskjed om å prøve å gjøre noe med det, hva skulle du prøve da?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 anonym 14:54 Jeg skulle spise ofte og lite, og spise salt. Det skulle vist hjelpe. Jeg spiser jo heeeele tiden så det blir ekstra med salt da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå