*Lissi* Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Vesla på 14 mnd. har fått første dose av vaksinen, så tenkte dette var vanlig forkjølelse. Var på legevakten i dag, og da hadde crp`en steget fra 68 (mandag) til 99. Sjekket henne grundig, og legen kom fram til svineinfluensaen. Skal tilbake fredag for ny sjekk. Han mente det ikke var vits å prøve å isolere henne fra omgivelsene. To av søskenene er vaksinert, men ikke den ene. Vi foreldrene er heller ikke vaksinert enda. Kan vi forvente at vi tre (iallfall) som ikke er vaksinert bllir syke nå da? Jeg og sambo hadde tenkt oss til Bergen i morgen, men blir vel altfor risikabelt å la besteforeldrene passe henne. Dette er vel utrolig smittsomt?
FruTB Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Når fikk hun første dose av vaksinen da? Dersom ingen prøve er tatt så _kan_ det jo bare være en vanlig virusinfeksjon/forkjølelse? Men å isolere henne fra omgivelsene dersom det er SI er jo i grunn veldig viktig, for å unngå smitte andre...
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Hvis crp stiger er det IKKE svineinfluensa. Ved virus stiger ikke crp, men det gjør den ved en baktriell infeksjon. Merkelig diagnose av legen??
*Lissi* Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2009 Hun fikk den for 5 uker siden. Med omgivelsene mente jeg vi i nærmeste familie:-) Holder henne så klart hjemme. Tror nok det er SI. Kastet opp og hadde vondt i magen for noen dager siden, i tillegg til høy feber er jo det tydelige symptomer på SI.
*Lissi* Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2009 Fikk beskjed om at crp kunne stige. To leger som sa dette, deriblant en barnelege. Fikk antibiotika mandag(av en helt annen lege) men den virker jo ikke selvfølgelig.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Hmm, merkelig. Dette er jo bare en type influensa. Men forundrer meg ikke hvis de finner på dette også. Alt skal visst være svineinfluensa nå. Har de tatt prøve av henne da?
*Lissi* Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2009 Nei, tror ikke de tar prøver lenger her. Hun hadde klare symtomer mente legen.Har sjekket litt på nettet, og man kan tydeligvis høy crp ved SI.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Da er det nytt for meg. Har du linker? Jeg fant bare type mammasider o.l.
*Lissi* Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2009 Var noen mammasider jeg var innom også, men skal sjekke litt mer.Kan ikke tro 2 leger tar feil heller?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 Enig, man skulle jo ikke tro det. Men må innrømme at jeg har vært borti mye rart. Svogeren min er lege, og har flere bekjente som er det. Tro det eller ei, de er mennesker de også. Glemmer det selv noenganger. Men hadde jo vært kjekt å få oppklart i.
flypapir Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 Sorry at jeg blander meg inn her, men jeg vil bare fortelle at min niese også hadde høy crp da hun hadde SI. Hun fikk konstantert at det faktisk var SI hun hadde og ikke noe annet. Jeg husker dessverre ikke nøyaktig hvor høy crp`en var. God bedring til jenta di hvertfall!
maimaimai Skrevet 2. desember 2009 #12 Skrevet 2. desember 2009 Jenta mi var innlagt på sykehus med bakteriell infeksjon. De fant aldri ut hvor den satt, men i og med at crp var rundt hundre så kom de fram til at infeksjonen var baktereill. Ved virus blir den sjelden høyere enn 60-70. Normal crp skal ligge under 8. Dette er opplysninger jeg fikk av to barneleger som behandlet jenta mi i alle fall.
*Lissi* Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. desember 2009 Men, ved bakteriell infeksjon virker jo antibiotika. Det gjør det ikke på jenta mi. Brukt det i over 2 dager, og crp stiger fortsatt...
*Lissi* Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. desember 2009 Har lest litt inne på lommelegen.no, og der står det at ved vanlig influensa kan crp bli veldig høy. Så da kan vel det samme gjelde ved SI vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå