Gå til innhold

Barselgruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette i praksis? Blir man delt inn i barselgrupper på sykehuset?

Føler meg helt grønn på dette her....har veldig lyst å være med i en barselgruppe etter fødsel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her jeg bor fikk vi brev fra helsestasjonen om å komme den og den datoen. da kom også 7 andre, og det er barselgruppa. mini var vel 6-7 uker første gangen. var vel tre møter i regi av helsestasjonen, og resten er opp til mammaene. veldig forskjell på grupper, håper jeg får en litt mer ivrig gruppe neste gang

Skrevet

Ok, takk for svar! Får nok ta en prat med jordmor på helsestasjonen jeg da. Det har nok mye å si hvem en havner på gruppe med. Har hørt mye forskjellig der.

Skrevet

det er ingen selvfølge med barsel gruppe ....det er ikke organisert ikke her i byen hvertfall.

de barna som er født i samme periode blir satt sammen i samme gruppe på helsestasjonen (så det er jo barselgruppe) men om du tenker på den litt mere sosiale delen å er det opp til dem som er i gjengen om de vil lage til noe...møtes ute eller til lunch hjemme hos hverandre. bare og foreslå det selv...og ja det er forskjellig fra sted til sted..lykke til

Skrevet

og du kan gå inn på dinbaby.com som er fra når du har føtt ...på venstre side står det DIB treff og så trykker du på treffsidene der kan du velge fylket ditt.

lykke til

Skrevet

Jeg er ikke begeistret for barselgruppe, men det kan ha noe gjøre med min tidligere erfaring. Var 22 år gammel førstegangsmamma og ble satt sammen med fem flergangsfødende i midten av 30-årene. Hadde ingenting til felles med noen av dem og de var heller ikke nevneverdig interessert i å bli kjent med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...