Gå til innhold

Er dette virkelig så egoistisk av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er med i en barselgruppe som består av ganske mange(15 stk). I går var det treff og da var det noen som klagde over at de ikke fikk trena skikkelig. Jeg tipset dem om det lokale treningsstudioet vårt som har gratis og veldig god barnepass. Da fikk jeg et par kommentarer om at "nei, så egeoistisk er jeg ikke. Jeg ska være sammen med barnet mitt i permisjonen". Jeg må innrømme jeg ble litt satt ut, jeg har aldri tenkt at jeg er egoistisk fordi jeg trener. Jeg trener 3 ganger i uka, ca 1 time hver gang og jeg prøver å time det til når mini sover. Men noen ganger våkner hun jo, sånn er det bare. De som mente dette sa de var så redde for å gå glipp av tid med babyen sin så da prioriterte de ikke sånn som meg. Jeg er som regel ikke den som tar meg så veldig nær av slike kommentarer, men akkurat dette ble jeg lei meg for å høre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, nei laaangt ifra!! At du trener gir deg energi og selvtillit og gjør deg til en bedre mamma for barnet ditt!

Skrevet

Tren med GOD samvittighet du! Barnet ditt har godt av en mamma som har det godt med seg selv., 1time trening mens barnet stortsett sover er da ikke noe problem.

Har garantert gjort værre ting selv!

Skrevet

Jeg har også trent i permisjonstiden, mannen min også. Jeg tror ofte ikke folk er interessert i løsningen, men liker bare å klage. Litt som dib:) Det er jo skremmende å levere barnet ifra seg, men for oss har det fungert kjempe fint. Jeg har vært der sammen med barnet, og lagt babyen i vogna til soving. De har ringt meg når babyen våkner, og når babyen ble større tok de gutten opp til jeg kom meg ned.

Skrevet

Nei, du er da overhodet ikke ikke egoistisk. Det er jo bra for barnet at mor har god helse, og de få timene i uka du bruker på dette tåler barnet fint å være med noen andre.

Du må ikke engang VURDERE å ha dårlig samvittighet for dette.

Skrevet

Tuller du? Hehe.. Jeg ville ikke brydd meg nevneverdig om dem for å si det sånn..

som det sies over her - de er sikkert ikke inetressert i løsningene -bare i å få klaget litt ;) Har ett par slike venninner selv - klager som bare det og blir lettere oppgitt over meg som bare ser løsninger ;)

Skrevet

Takk for svar:) Som sagt pleier jeg ikke å la slike kommentarer gå inn på meg, men når det gjelder barna sine er man gjerne litt mer følsom. For meg er det veldig trygt å levere henne der, jeg kjenner hun som jobber der og hun har aldri hatt behov for å hente meg på de 2 mnd jeg har trena der etter fødsel så datteren min har det jo bra der. Godt det ikke bare er meg da:)

Skrevet

Høres litt ut som om disse damene bare er ute etter bekreftelse, så de føler at de har all grunn til å la være å trene selv om de er hjemme med baby... Da finner de nok "gode" argumenter for at de ikke vil velge din løsning, da har de jo ikke noen unnskyldninger lengre:)

Jeg gjorde som deg, og det gikk kjempefint. Sa i tillegg til barnepasserer at om han våkner kan du gjerne komme å si ifra til meg, så avbryter jeg treningen (han måtte som regel ha mat med en gang han våknet...)

Skrevet

hehe... ja kanskje det er en unnskyldning fra deres side, det hadde jeg ikke tenkt på engang;)

Skrevet

Ha ha ha, egoistisk fordi du lar noen passe barnet ditt et par timer i uka? Ja ja, dem om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...