Gå til innhold

Soving i barnehagen? trenger noen GODE råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det noen snille mennesker der ute som har noen gode råd. For det gjør virkelig vondt i mammahjertet, når jeg får vite at personalet i barnehagen har store problemer med å få henne til å sovne. Hun er bare 19 mnd, så trenger jo virkelig denne luren på dagen. Hjemme i helgene eller på kveldene har vi aldri noe problem med legging, det virker bare som hun slår seg helt vrang i bhg. Virker jo som hun trives ellers bra der.

De forteller at hun er helt hysterisk og hyler:( noe som ofte ender med at de tar henne opp igjen. Dermed blir hele dagen og kvelden ødelagt siden hun ikke sover.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det vaere at hun er overtroett naar de legger henne? Eller kanskje hun ikke er klar til aa sove enda? Barn har jo gjerne en annen rytme i barnehagen og sover til andre tider enn hjemme der.

Skrevet

Sover hun inne eller ute?

Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet i barnehage og erfart en del av det du snakker om. Hos oss fikk foreldrene velge om barna skulle sove inne eller ute. To av barna skulle sove ute i vogn, men klarte ikke å roe seg. Vi foreslo da å prøve på madrass inne. Ved å ligge litt ved barna, synge litt og sånn fungerte det fint. :) Andre igjen skulle sove inne, men fungerte bedre i vogn ute. Kanskje de kan prøve å endre på det?

Skrevet

Det var akkurat det jeg tenkte på, da jeg spurte om hun sov inne eller ute ;-)

De ansatte i bhg bør forsøke forskjellige alternativer.

Håper det ordner seg for jenta di, slik at hun får sove litt på dagtid.

Skrevet

Vi har prøvd både med vogn og å sove inne. hun sovner kanskje litt lettere i vogn, men sover bare en liten stund, fordi hun blir forstyrret av de store barna som løper og leker ute. Jeg tror vel kanskje mest at hun er overtrøtt..siden de legger henne litt senere enn når vi er hjemme. Men kan jeg kreve at personalet skal prøve å legge henne tidligere? da blir det jo midt i barnas og de voksnes lunsj, akkurat nå har jeg inntrykk av at personalet vegrer seg og ser på henne som "problembarn" som ingen vil legge. sukk...syns det er knall vanskelig å ta opp ting med personalet, får meg bare til å føle meg som den hønemoren...

HI

Skrevet

Gutten min har alltid sovet litt tidligere i bhg enn hjemme fordi han leker mer intenst naar det er mange andre barn derfor pleide han aa ta en liten dupp foer lunsj og en til etter, mens han hjemme bare sov en gang.

Skrevet

Kan dere prøve å innarbeide samme rutine hjemme som i bhg, dvs. legge henne senere også hjemme? Hun blir sikkert litt forvirret av å bytte rytme flere ganger i uka. Lettere å endre rutine hjemme enn å legge om barnehagedagen.

Skrevet

Jeg jobber selv i bhg og ser ingen problem i at personalet kan legge henne litt tidligere. Det er ikke ditt barn sitt problem at det kræsjer med noe måltid. Synes det er de som skal tilpasse seg barnets rytme ikke omvendt om det fører til lite søvn. Det er jo best for både de og dattera di at hun får den søvnen hun trenger. Det er ikke hønemor å spørre om sånt. Du vil jo bare det beste for jenta di og det vil jo de i bhg og! De burde bare syntes det er fint om du kommer med forslag som kan hjelpe de i leggesituasjonen. Det er tross alt du som kjenne henne best.Håper det ordner seg. Lykke til!

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage og er enig med hun over her. Det er en selvfølge at barnet kan bli lagt når det passer best foe HENNE. Hvis det er en av de voksne i barnehagen som jenta er mer trygg på så er det kanskje en ide at hun tar seg av leggingen iallefall i en periode til det går bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...