♥tosmåtroll♥ Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Lillegutt har begynt å skape seg veldig når han skal ha pupp spesielt på ettermiddag kveld (egentlig etter ett/to av på dagen) Kaver og vrir hodet, og slipper puppen hele tiden og klager! Gir flaske med mme på kveld for å slippe all sutring....men føler at jeg har for lite store deler av dagen også....må jeg begynne å gi mer mme? Eller kan jeg prøve å øke melka i brystene?Kan det hjelpe med pumping og slik, og vil lillegutt bli mer fornøyd da eller er det typisk 5mnd å ikke ville ha mer pupp? Jeg vil amme...synes det er såååå koselig... *trist*
togutter Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 vet du, har det akkurat som du beskriver.. har også en gutt på ca 4 1/2 mnd.. Jeg ga han også mme på kveldstid.. av og til på dagtid også når vi skulle noe for å være sikker på at han var mett. Men skjønte at jeg kom til å miste melka litt etter litt om jeg ga han mer mme.. så jeg slutta med mme'n (etter råd fra HS), og har hatt ett par dager med skriking og hyling.. men nå drikker han pupp som før. Tror de blir for vant med flaske, så kommer for tregt med puppen.. Amming er superkoselig, og det beste for barnet! Om du må gi tillegg, så kan du jo gi det på skje, eller med kopp?!
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Sitter her og fordyper meg i amme-brosjyren fra jordmora, og der står det at man bør gi mme med kopp eller skje dersom man må gi litt tillegg. Grunnen til dette er at det kreves to forskjellige sugeteknikker på flaske og pupp, og noen barn takler ikke dette, mens andre igjen gjør det uten problem. Ang melkeproduksjonen,står det at jo oftere du ammer, jo mer melk produserer du. Produksjonen tilpasses etterspørselen, og gir du mye tillegg trenger ikke kroppen din å produsere like mye melk. Gi pupp ofte for å øke, og evt pump i tillegg. Mange barn spiser seg mette på under 5 min på puppen, så man trenger ikke bekymre seg om matingen går raskt unna. Er man usikker på om barnet får nok bør man ta en tur på helsestasjonen for å veie. Vår første ble et flaskebarn, pga at han kom 5 uker for tidlig, og fikk mat via sonde. Jeg pumpa og styra på sykehuset, men han ville bare ikke ta puppen. Late mannfolk hehe Så denne gangen ønsker jeg å få til dette med amming, for det er jo bedre for barnet, og maten er klar hvor som helst og når som helst! Håper bare at denne tassen blir værende i mammas mage til iallefall uke 37 og helst lenger også, for da slipper vi denne sondematinga, og mulighetene er større for at amminga går greit...
♥tosmåtroll♥ Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2009 hmm...må vel kansje begynne med pumping jeg da...kan prøve det noen dager for å se om det kan hjelpe....hørtes stress ut å gi mme på skje...hihi...kan ta tid ja! Synes bare det er et kav å amme når han kaver såhver hgang (blir helt svett av det) Skal gi det en sjangs til og komme igang med pumping i morgen den dag...takk jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå