Gå til innhold

Delt foreldreansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg virkelig betale for alt, bf betaler 500 kr i bidrag. Jeg må sende med klær, barnestol til bil, leker+++ Barnet er 7 år. Følge barnet til far over 200 mil. Han har ikke registrert samboer selv om han bor i lag med ei i flere år nå, må ta hensyn til hans dårlige økonomi. Hva med vår familie? Har ikke vi krav på å sitte igjen med litt penger selv, er snart 5 stk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, det der hørtes ikke helt bra ut. Du bør kanskje sette ned foten eller få en fagperson til å gjøre det for deg. Han plikter til å holde barnet med det barnet trenger under samvær. Det er derfor han får fradrag på bidraget i forhold til hvor mye samvær han har. Reisekostnader skal deles mellom foreldrene i forhold til inntekt (samme fordelingsgrunnlag som bidraget) og er ikke noe annet avtalt så skal samværsforelder dekke det.

Skrevet

Bidraget er satt lavt fordi eksen din faktisk ikke har mer å betale bidrag med. Disse livsoppholdssatsene bidragsyter er underlagt er IKKE særlig høye, de godtar ikke uforholdsmessige høye boutgifter, transport utgifter, og livsoppholds utgifter. Det er ikke særlig mye over sosialstønadsnivå de sitter igjen med.

Om en får barn med en fattiglus, så kan en ikke regne med å få så veldig mye økonomisk hjelp til å forsørge barna. Jeg fikk barn med en som ikke tjener all verden, i tillegg har han tre særkullsbarn han betaler bidrag for, har samværsutgifter på, og transport kostnader. Jeg kan ikke forvente at han som tjener mindre enn meg, og har høyere utgifter enn meg, skal bidra like mye økonomisk til våre barn, som jeg gjør.

Han kan søke sosialkontoret om hjelp til å dekke reiseutgifter i forbindelse med samvær, og det vi han få. Det er regler om hvem som skal betale hvor mye i forhold til reise. Om han ikke vil bidra til å få gjennomført samvær, så er han kanskje ikke så fryktelig intressert i samvær med barnet sitt?

Du kan ikke forvente at hans kjæreste skal betale dine og hans utgifter for deres barn, det er jo litt grådig. Det eneste registeret en plikter å registrere seg i som samboere er folkeregisteret, en skal være registrert på den adressen man faktisk bor. Men man trenger ikke folkeregistrere seg bare fordi om man er på besøk hos kjæresten sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...