rm83 ¤Heine 08 & Hedda 10¤ Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Hei! Har en liten snupp som er så hard i magen. Gikk hele forrige uke og bare trykka og trykka, men fikk nesten ikke ut noe bæsj. Fikk ut ganske mye i helga, men nå er det bare trykking igjen, Har prøvd svisker, rosiner, malt hele forrige uke, uten noe særlig virkning. Hvor ofte har deres barn bæsjebleier foresten??? Min snupp er 19 mnd og har brukt og hatt minst 1 bæsjebleie om dagen. Snakket med helsesøster på mandag og hun anbefalte og bruke laktulose. Så i dag har han fått sin første dose. Tar gjerne imot info om noen som har prøvd dette...... håper det går seg til fort og at det er noe vi ikke må bruke hele tiden fremover..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 vi har brukt det.. hun gikk vel på det i ca 1 år.. vår erfaring var at med en gang vi stoppet opp å bruke det så ballet det seg til igjen, like har avføring og like vondt.. så vi følte bare at vi utsatte problemet.. vesla er nå 2år og 3mnd og avføringen har stabilisert seg av seg selv uten noe bruk av laktolose, det stabiliserte seg litt før hun ble 2år..
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Gutten min fikk det da han var baby, men det hadde absolutt ingen virkning. Han gikk i 51 dager uten å bæsje på egen hånd, og vi måtte etterhvert gå over til Movicol. Den fungerte og han gikk på den til han var over året. Var melkeallergi som var grunnen til forstoppelsen her i huset.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Vi brukte det til barnet vårt, fra ca 16 mnd alder. Prøvde det ut i ca 14 mnd, men utsatte bare problemet. Så vi kuttet det ut, la om kostholdet- mye fiber- grovt brød, grønnsaker osv og masse vann. Problemet løste seg selv. Prøv å følg med om det er dager hun er verre, og kartlegg hva hun har spist. Vårt barn reagerte feks veldig på banan. Mange barn som har slike problemer har melkeallergi, så det kan være lurt å prøve noen uker uten melk og se om det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå