Gå til innhold

drar dere på besøk til besteforeldre eller kommer de til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine foreldre bor i nærheten, og maser endel på at vi må komme på besøk til de (mini er 4,5 mnd). jeg synes det er mye greiere om de kommer til oss, så kan jeg heller lage middag til de når de kommer hjem fra jobb (siden jeg er i permisjon). + at da får de lenger tid med lillemann siden han er lagt innen halv åtte.

hvis jeg skal opp til de så har de jo bare max halvannen time (fra halv 5 til 18) før jeg må hjem igjen for å begynne kveldsstellet. (lillemann er trøtt om kvelden, og rutinene er godt innarbeida). Dette har de liten forståelse for da, for de mener at jeg skal komme til de heller.

så er litt nysgjerrig ;) hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi drar på besøk til mamma, stort sett. De bor 30 minutter unna... Svigermor og svigerfar kommer hit, de bor 60 mil unna. Snodig at ikke mamma klarer å komme hit, men nå er ho heller ingen god bestemortype i den forstand :)

Skrevet

Vi drar som oftest til de(svigers), men det er vårt eget valg da. De har stor uteområde som småen kan leke på.

Men når hun var liten baby kom de ofte på besøk til oss, hjalp med husarbeid og tok småen et par timer så jeg kunne sove. Så jeg er heldig å ha så forståelsefulle svigerforeldre.

Mine mor drar jeg til også, for hun har MS og kan ikke kjøre bil. Mens pappa kommer alltid her:)

Har aldri opplevd å ikke få forståelse for det av folk som har hatt småbarn, mens derimot de som ikke har barn skjønner ikke at det er mer stress for oss enn der det er for de å komme her..

Skrevet

de kommer som regel hit,mye pga vi bor mere sentralt,og at de må inn hit for å ordne ting, og komme på litt større butikker.

arbeidet til noen av de er også på denne siden av fjorden.

men vi har en travel hverdag, og rutiner,og det tar oss ca 40 min å kjøre til de.

her er det skole,lekser,bhg og noen kveldsaktiviteter,så vi har ikke de store mulighetene å dra til de i hverdagen.

så her er det familiebesøk opp til flere ganger i uka..... koselig det :-))

Skrevet

Det er som oftest vi som drar til begge sett besteforeldre. Det er fordi jeg synes det er lettere enn å ha folk her..Slippe og styre med middag og alt..

Men de hadde kommet til oss oftere hvis vi ønsket det.

Skrevet

Er nok mest vi som må til dem ja. Med mamma er det vel mest fordi vi bor langt unna og hun ikke kjører bil (går ikke så mye buss heller), med svigers er det vel mangel på tid og ork. Håper det blir litt anderledes når vi flytter nærmere.

Skrevet

Det varierer litt.

Svigermor liker best å få besøk hjem har jeg inntrykk av. Men hun kommer hit av og til også.

Pappa drar vi ofte til fordi vi syns det er fint at 3åringen kan leke litt i hagen hans. Men han kommer hit om vi inviterer også.

Mamma liker godt å ha folk på besøk, men kommer hit om vi spør.

Svigerfar bor på vestlandet. Han kommer til oss og vi kommer til han. :)

Skrevet

Vi er der og de er her, det som passer best der og da. Vi møtes oftes på hytta, og da er vi der en helg som oftes også. Ungene er mer hos besteforeldrene uten oss voksne, så vi leverer og henter eller de gjør.

Jeg har resten av min familie der ungenes besteforeldre bor, så når vi er hos andre der er vi innom eller mine foreldre kommer innom der. Er de hos farmor, så dukker mormor opp der og omvendt.

Skrevet

Begge deler.

Noen ganger får vi besøk og andre ganger besøker vi dem.

Skrevet

Litt begge deler. Besøk til besteforeldre passer som regel best i helgene nettopp pga det med hvor lang tid man får, ellers inviterer jeg gladelig når som helst i uka. Svoger med familie besøker vi bare i helger/ferier for der går omtrent hele tida mellom jobbslutt/middag til kveldsstell bort i kjøring.

Om dere drar til dem så bare hold på rutinene dine og gå klokka 6, så ser de vel snart at det blir litt hesblesende når dere er hos dem, og heller send ut noen invitasjoner midt i uka hjem til dere :o)

Skrevet

Mini og meg bor nerme begge sett besteforeldre, og det er som regel vi som går på besøk. Mest fordi mine foreldre har småbruk med masse dyr og stor hage, så det blir mest naturlig for oss :) Hvis de kommer her er det en liten stund før mini legger seg, så får vi snakka etterpå :)

Skrevet

svigers bor bare 5 min unna,de kommer her innimellom men stort sett vi som går til dem.mine foreldre bor en time unna og de er faktisk her oftere enn svigers.vi reiser også ut der,men de mener vi har det mer travelt og mye styr og pakkenelliker vi må ha med når vi skal til de så derfor blir det oftest de som kommer her :)

Skrevet

Vi drar oftes på besøk til svigers, men da er det stortsett for å spise middag også siden svigermor er hjemmeværende.

Med mine foreldre så er det omtrent 50/50. Noen ganger spiser vi middag hos dem, og noen ganger kommer de til oss for å drikke kaffe på ettermiddagene.

Tar oss 5min å kjøre både til svigers og mine foreldre.

Skrevet

Begge deler alt etter hva som passer.

På en måte er det bedre at de kommer hit, men spesielt svigermor går jo aldri igjen...... Sitter HELE kvelden og litt til:) Når vi reiser bort, kan vi selv bestemme når det er nok med besøk:)

Hvorfor kan du ikke besøke de i helgene da? Da har jo begge parter mer tid enn i ukedagene. hvis de lnsker besøke så MÅ du vel ikke rese dit på en hverdag?

Skrevet

Begge deler.

Foreldrene mine bor bare 1 km fra oss. Mens ungene lå i vogn ennå ble de lagt ned i den om kvelden hvis vi skulle være der litt lenger. Trillet bare hjem igjen senere:) Nå skal det sies at ungene våre alltid har vært enkle å legge, flytte over til seng/bil/vogn etc.

Vi kunne også dra til venner/familie og ha med voksiposen. Når det ble leggetid var det på med nattdrakt, kveldsstell etc og legge seg i voksiposen på et eller annet soverom. Bar dem ut i bilen i voksiposen når vi skulle hjem. Dette har fungert supert.

Det er nesten verre nå når de er større, men de tåler å gå litt over leggetiden nå også. Dessuten kan de fortsatt legge seg og bli bært ut i bilen på et senere tidspunkt.

Foreldrene våre kommer en del til oss også, så dette går begge veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...