Gå til innhold

Champagne på sykehuset? Og litt vin generelt når man ammer. Ok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Feiring:

Noen som har noen formeninger om dette?

Jeg må innrømme at jeg har veeeldig lyst på!!!!

 

Amming:

Har ikke drukket noe siden jeg fant ut at jeg var gravid,

og jeg elsker jo å kose meg med litt vin. Nå som det

nærmer seg, merker jeg det mer og mer.. Et glass rødvin til helgematen er virkelig et savn. Hvordan ser dere på å amme og drikke.

(Dvs. at man venter til at alkoholen har gått ut eller pumper seg så klart...)

 

Sette i gang fødsel:

Har også hørt at et glass rødvin kan sette i gang fødsel på overtid.

Høres fristende ut, men er det bare ønsketenkning? :))

 

- 4 dager over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Feiring; har født 2 barn før og har aldri hatt behov for å markere det med noe alkoholholdig. Vet at noen sykehus tilbyr, men trodde det var alkoholfritt....?

 

Amming: Jeg synes det er helt ok å ta seg et glass rødvin til maten når man ammer. Men, har aldri gjort det selv før barna har fått litt rutiner, sånn at jeg vet at det går x antall timer før den lille skal ammes igjen. Synes og det er viktig at det da blir med 1 til 2 glass og at det ikke er snakk om en hel flaske.... I såfall får barnet tillegg eller pumpet morsmelk om natten.

 

Sette igang fødsel; Har en venninne som prøvde med cognac - funka ikke! Er selv på overtid nå, egentlig villig til å prøve alt. Men, tror alkohol ville gitt meg dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

 

Er du generelt glad i vin? Jeg er ikke den som drikker for å bli full/feste, men fordi det smaker så deilig til mat. Savner virkelig smaken av vin.. VIRKELIG.

 

Feiring: Tror ikke sykehuset mitt tilbyr det, tenkte å ta med selv :)

 

Noen andre formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk servert noe champagnelignende på sykehuset, men det ikke alkoholholdig (og strengt tatt - det hadde jeg virkelig ikke behov for der og da. Ta deg heller en ekstra innpust på lystgassen *fleiper*)

 

Det finnes forresten mye god rødvin uten alkohol, også - har du forsøkt det? Kanskje det kan stille lysten etter vin litt, i alle fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfritt smaker like godt, ofte tom bedre enn MED alkohol, så hvis det er som du sier kun smaken du savner, så hadde jg holdt meg til en flaske alkoholfritt, det beste for deg og det beste for babyen:)

har også fått tips om å teste ut et glass rødvin på overtid, men nå har det seg sånn at et barn kan bli alkoholskadet av selv ETT glass, så da ser jeg ingen grunn til å risikere å få et alkoholskadet barn bare fordi jeg vil ha ut babyen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...