Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Han ei på 2 måneder. De siste dagene har hun vært oppe før fluene. Hun har fått sovet det hun ville på dagtid til nå, lagt seg ca 10 på kvelden, (bare blitt slik) Er det på tide å innføre sovetider? Tenker slik at hun kansje sover litt lenger på nattestid? Jeg tenkte: 4 timer på dagtid, samme om det er sammenhengende eller litt her og der, så legging kl 19, sikkert oppe kl 7 da. dette blir jo 16 timer, er det ikke det i regner i gjennomsnitt på den alderen? Hvordan gjorde dere det?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 jeg har gitt opp å prøve på soverutiner hehe.. jenta mi er også 2 mnd.. tror vi må vente et mar mnd til før det går an å få inn rutiner;) så... her sitter vi:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Haha tidlig oppe dere å i dag jah:p
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 har ikke kommet meg i seng enda.. kolikk going on...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 oh shit... Har så vondt av foreldre med kolikkbarn, må være sinnsykt slitsomt. Priser meg lykkelig for at jeg ikke har fått noe kolikk barn enda...
FlightlessBird Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 jeg har ei på 10 uker og foreløpig kan jeg bare glemme rutiner. Ho sover når ho vil, og er våken når ho vil - dette resulterer i en del våkennetter. Kjenner meg heldig de nettene hun sover. Jeg kan jo ikke svare på om du kan få det til, men her er det hvertfall ikke mulig foreløpig. Bare husk at søvn avler søvn, så det å holde de våkne er ikke alltid så lurt! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Her har lillegutt fått styrt selv og heldigvis så har han lagt seg til gode rutiner. (han er over året nå da). Personlig har jeg liten tro på å vekke de når de sover eller holde de våkne når de åpenbart er trøtte. Tror det bare blir verre da. Og hvertfall ikke når de bare er to måneder. Se det an noen uker, måneder til...hvis det fortsatt er slik ved 4-5 måneders alder da kan du begynne å tenke på det. Nå er det jo heller slik at du får sove når babyen sover
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 vi innførte rutiner fra dag en, det vil si at neste gang han var trøtt etter kl 18 ble det kveldsstell med bad, mating også i seng etterpå. han kom da ikke ut av soverommet før dagen etterpå, etter kl 06 ble regnet som morgen. i starten var vi mye på soverommet sammen med han, matet mange ganger osv, men alt han trengte foregikk i svaaak belysning. det resulterte i en prins som sov natten gjennom fra 7 uker, fra 1830 til 07(hadde en mating en periode, men sovnet med en gang etterpå). dette har barn og foreldre mye igjen for senere, nå er han 3, og har aldri sliti med søvn, uansett frisk, syk, hjemme, borte. og det var sååå deilig å ha stua for seg selv på kvelden, priceless
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå