Gjest Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Jobber som ass.butikksjef på en coop butikk,men drømmen min er at når minsten blir 5 så vil jeg studere til farmasøyt eller bioingeniør...har ikke bestemt meg enda:)
Ugl@ Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Er sykepleierstudent, valgte dette studiet fordi jeg liker å jobbe med mennesker, har interesse for helse og ser mange spennende muligheter videre etter denne utdannelsen. At lønna ikke er den høyeste er ikke så viktig for meg, den er grei nok til at vi kan leve greit på den, og jeg er uansett sikret jobb og en inntekt.
fox`y Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Jeg er omsorgsarbeider men jobber som assistent i barnehage:) Trives kjempe godt med d. kan ikke jobbe turnus pga mannen som er sjømann. men før jeg fikk gutta jobbet jeg med psykisk utviklingshemmede barn og unge, trivdes kjempe godt med d også
thessi og lillemor Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Holder på med master i litterær oversettelse. Valgte det fordi jeg elsker litteratur, og synes oversettelse er utrolig spennende. Muligheten for å jobbe hjemmefra (og freelance) fristet også. Liker tanken på å kunne legge opp dagene litt selv, og ikke ha fast kontortid.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har da ikke valgt noe yrke i den forstand som en del andre. Har en bachelor i kultur- og samfunnsvitenskap + et år ekstra med sosialantropologi. Holdt egentlig på med master i sos.ant. , men sluttet etter 4 års frustrasjon, mange skrevene sider og problemer med å forstå veileder (det er litt bittert for meg enda da). Har i tillegg et årsstudium i administrasjon og ledelse. Og 15 studiepoeng i forvaltningsarbeid. Har ikke jobb nå, siden jeg studerte da jeg ble gravid. De tre siste jobbene mine har vært som saksbehandler på boligetat, saksbehandler på sosialkontor og som personalkonsulent hos Fylkesmannen. Jeg valgte dermed ikke noe, men prøver å peile med mer inn på ting som er nyttig i den type jobber jeg kommer til å søke videre.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Noen skrivefeil forresten. Sikkert fordi jeg er så trøtt....
Chupa chups Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Lærerstudent på deltid og jobber på barneskole. Læreryrket har alltid virket fristende, og jobben gir masse utfordringer og glede.
flypapir Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Jeg er utdannet sosionom. Valgte det yrket fordi jeg liker å jobbe med mennesker, gjerne de som har noen ekstra utfordringer i livet. Akkurat nå jobber jeg litt som miljøterapeut for mennesker med epilepsi. Tar bare vakter da minsten ikke skal i bhg før til høsten..
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 Jeg studerer jus. Flere grunner til at jeg valgte det. Jeg synes det er spennende, er samfunnsinteressert - jeg elsker å lese, fordype meg i ting! Dessuten var jeg usikker på hva jeg ville jobbe med, det er jeg fortsatt, og jussen gir utrolig mange muligheter.
FrøkenSprøken Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 Holder på å gjøre ferdig en bachellor i allmenlærer nå til jul. Ska lså ta 8 mnd permisjon, og begynner på en fagdidaktisk master i matematikk til høsten. Blir da lærer i bunn, men med mange muligheter for å arbeide videre med hovedinteressen min, som er matematikk og barn/ungdom. Regner med at jeg kommer til å jobe som lærer mens barna er små pga. de gode arbeidstidene og feriene, og når de er store nok, vil jeg realisere drømmen min om å reise rundt i hele Norge og holde kurs for matematikklærere mens jeg forsker på barn og matematikkvansker. Kanskje en doktorgrad? Hvem vet. Det er lenge til, men det er godt å ha drømmer. Læreryrket fristet, fordi det er ett av de få yrkene hvor man faktisk har muligheten til å forandre verden steg for steg:)
therehag Skrevet 2. desember 2009 #12 Skrevet 2. desember 2009 jeg har studert for å bli lærer(på universitetet) og skriver nå en master i religions didaktikk. Etter det skal jeg ta et år til hvor jeg vil studere historie. Min 3 fag blir da engelsk, historie og religio. Har hatt lyst til å bli lærer helt siden jeg fikk min føsrte skikkelig dyktige lærer på barneskolen. De gode lærerene jeg har hatt gjennom skoletiden har vært store inspirasjonskilder, og målet er at jeg en dag kan være det for andre barn. Verden trenger flere gode lærere!
signe maten Skrevet 2. desember 2009 #13 Skrevet 2. desember 2009 Studerer internasjonal markedsføring. Har fagbrev som mediegrafiker. Det er detta jeg syns er morsomt. Design, markedsføring, logistikk, være kreativ, og alt annet det innebærer Jeg gleder meg stort til å ta fatt på studiene igjen nå etter jul. Mulighetene er mange når jeg er ferdig og det kan kombineres med familielivet Hvordan går det med studiene dine neliik og lille blå?
nelliik m/blå & rosa Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. desember 2009 "signe julematen" : såååå koselig! Skal skrive mail til deg en dag Ser det er lenge siden jeg har gjort det nå. Menne, joda, er inne i en ekstrem travel periode med masser eksamner for tiden. Har nr 3 mandag, nr 4 neste tirsdag og en siste prøve-eks. før jul den 17. Er så sliten for tiden!! Gleder meg enormt til jul, få stresset ned, avslappet og bare ta det rolig <3 Selv om neste eksamen er 15.januar, og jeg må sitte litt i jula også... Men godt blir det altså med fri Det tar på å være småbarnsmamma og heltidsstudent! Var det i januar du skulle begynne igjen?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. desember 2009 #15 Skrevet 2. desember 2009 Jobber som hjelpepleier på sykehus.. Trives godt, men kan tenke meg noe annet uten at jeg vet hva.. Trives med turnus, men kunne tenke meg sekretær på helsestasjon.. Kunne også tenkt meg helsesøster eller jordmor, men vi får se når jeg blir voksen Liker veldig godt å jobbe med mennesker, og kunne tenkt meg å jobbe med barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå