Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber som lærer, og har da i utgangspunktet rett til ammefri 2 timer pr. dag. Men føler meg litt frustrert og lei meg etter samtalen med jobben i dag. Inspektøren virket rett og slett sur på meg fordi jeg velger å fortsette å amme etter permisjonen min. Jeg er faglærer med base på flere skoler og har derfor ikke bundet tid etter klokka 14. Det virket som om hun mente at den ubundne tiden skulle kompensere for ammefri, det kan da ikke stemme??? hun var riktig ufin i telefonen, og sa jeg måtte tenke på elevene mine, de mistet timer. Men det må da være skolens oppgave å organisere timeplanen min?? argh!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du behov for å amme så gjør du det. det har du krav på og da skal du drite i hva de sier. men man kan jo selv prøve å finne en tid som passer best med jobben, men kommer jo litt ann på barnet ditt også, og h+n er det du skal 1. prioritere

Skrevet

Du skal ikke miste den ubundene tiden tid pga ammefri. Er barnet over 9 mnd kan hun forøvig be om bekreftelse fra lege eller helsestasjoenen.

Skrevet

De fleste barn som nærmer seg året eller har rundet året, greier seg vel fint om de får pupp morgen, middag og kveld. Og det greier man vel fint å gjennomføre med normal jobb, eller?

Ser ikke helt at man trenger 2 timer hver dag for å amme en 1-åring liksom. I mine øyne er det totalt utnytting av systemet. Shoot me:-p

Noe annet om dere har delt permisjon og barnet fortsatt er lite.

Skrevet

det er skolens ansvar... kjenner jeg blir forbannet på slike svar... arbeidstidsavtalen vår (til lærere) er rasert etter at vi ble overført til kommunalsektor og skoleledere har press fra ks, men det skal ikke du bry deg om - skjønner at inspektør presser på for hun/han har krav ovenfra MEN vi må stå på krava, særavtalene våre blir rasert... det at du ikke har bundet tid etter kl 14.00 er en avtale dere har fra før, og ammefri kommer i tilegg... er du organisert??? med mer tull - ta kontakt med utdanningsforbundet...

stå på, og lykke til:)))

(vil gjerne høre hvordan det ender... jeg skal tilbake i jobb til august og ammer jeg fremdeles så skal jeg kreve ammefri....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...