Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Den minste skal døpes snart..Og jeg som er veldig glad i å dresse opp jentungen på 2.5år har allerede for en stund siden kjøpt en nydelig kjole, bolero, bluse, strømpebukse og sko. Til og med matchende hårpynt og kåpe. Gledet meg til å se den lille jenta mi i dette på dåpsdagen.. Men..så har svigermor på en eller annen måte fått det for seg at bunaden som er etter tanta til jenta mi skal gå i arv.. Det er helt greit for meg. Blir flott til jul og 17.mai tenkte jeg.. Det tenkte derimot ikke henne.. Hun har nå kjøpt skjorte og bunadssølje på Husfliden. Sydd forkle og i dag sa hun til gubben at nå var hun ferdig med bunaden og kom innom med den slik at vi hadde den til dåpen.. Huff..Dette er jo bare hyggelig ment og koselig gjort, men hvorfor slår ikke tanken henne om at vi kanskje allerede har ordnet? Hun har mast om dette flere ganger uten å lure på om vi synes det er greit så det blir vel bare til at jeg bruker bunaden:( Orker ingen store skuffelser. Så imorgen må jeg ut å kjøpe sko og strømpis...igjen!
Monajenten Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Hvorfor lar du deg overkjøre? Hvorfor sa du ikke ifra første gangen hun nevnte det?
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2009 Hun har ikke nevnt det direkte til meg så jeg tenkte at den ble fin til jul.. I tillegg er det en del ting som jeg ikke nevner her som gjør at jeg lar det bare skli rett forbi.. Det gleder henne. Men...må innrømme at det irriterer meg en smule.
Anne-B. Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Herregud, mannen din får si fra at dere har allerede planlagt antrekk i anledning dåpen, men at bunaden blir brukt til jul. Og blir det baluba, så får han være mann nok til å si at dette har hun gjort på eget initiativ. Nå har du kanskje lært at din svigermor trenger direkte beskjed. Enkelte mennesker er sånn, "den som tier, samtykker."
midgard Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 hei ikke enig med de andre her jeg da.... som du sier hun mener det godt, det er kanskje andre (viktigere) "kamper" som bør tas!!!???? jeg mener ikke at en skal la seg overkjøre, men noen ganger er det godt å glede andre (her svigermor).... lykke til:)))
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Skjønner jo at dette er et sårbart tema, så for å unngå for mye baluba kan kanskje jenta bruke bunaden i dåpen og det nyinnkjøpte antrekket til jul? En liten ombytting altså.... :-)
☆☆Himmel full av stjerner☆☆ Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Tenkte det samme som Havaianas foreslår; bunad i kirken, ditt valg i selskapet. Da gleder du både deg selv og henne.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 enig med monajenten. Ikke la alt passere for lenge. Jeg har latt ting passere med min svigermor i 17 år. Å du kan tro det ble bruduljer når jeg for første gang protesterte for alvor. For i begynnelsen var det bare småting, men etterhvert når jeg ikke sa noe, så ble det bare mere å mere overkjøring på maange punkter. Så nå er jeg offisielt " Roadkill!", og da følte jeg at NÅ! er det på tide å si fra. Ja det var jo lett etter 17 år. (Not) Så jeg er nok svartelistet for øyeblikket he he, men kan ikke snu nå, nå må jeg bare fortsette å stå på mitt.
prekæs Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Jeg ville valgt bunaden til dåpen. Helt utrolig at noen kan mene du blir overkjørt av svigermor i dette tilfelle. Velg dine kamper. Hun har helt sikkert tenkt at det hadde vært fint om hun får den ferdig og har jo stått på for å få det til i tide. Noen ganger mistenker jeg at enkelte svigerdøtre finner noe galt med svigermor uansett hva hun gjør eller ikke gjør. Tenk deg i hennes situasjon.
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2009 Takk til Prekæs og alle dere andre som ikke mener jeg er helt overkjørt..he he.. Ellers er hun en flott dame som vil det beste for oss og er redd for å tråkke på noens tær. Og jeg mener også at det er lurt å velge kampene sine. Og det er bare klær! Derfor velger jeg å la det forbigå i stillhet og glede henne ved å la datteren min ha bunaden. Jeg føler jeg har mer å vinne på det. Mannen min er mer enn mann nok til å si ifra til moren sin, men har vel som mange andre menn ikke tenkt så mye over det.
MintCondition Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 Ha på bunaden i kirka, og skift til kjole utover ettermiddagen Syns heller ikke du er overkjørt, man velger sine kamper med omhu, og akkurat en bunad hadde jeg ikke giddet å lage noen kamp for jeg heller.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 2. desember 2009 #12 Skrevet 2. desember 2009 Bruk bunaden i kirka, og det andre antrekket på festen. Da er det ingen som har noen grunn til å være misfornøyde. Bunader er dyre ting, og barn vokser fort, så det kan jo være kjekt å bruke sånne ting når anledningen byr seg... Å så blir jenta deres sikkert kjempefin i begge antrekkene
Mammaen til Isak Skrevet 2. desember 2009 #13 Skrevet 2. desember 2009 Akkurat denne hadde også jeg latt gå, tatt på bunad i dåpen og spart det andre til jula
erteposen + 4 Skrevet 2. desember 2009 #14 Skrevet 2. desember 2009 Jeg hadde nok ikke vært like moden. Bunad er jo flott i dåp, spesielt om resten av familien bruker bunad. Men jeg hadde nok sagt til svigermor at igrunnen har vi kjøpt antrekk, men det kan hun bruke til jul siden det er så kort tid til. Det er igrunnen greit at du avklarer antrekk med oss på forhånd siden vesla vokser så raskt at pentøyet kan bli for lite om det ikke var så nær jul.
Monajenten Skrevet 2. desember 2009 #15 Skrevet 2. desember 2009 Hvorfor takker du de som er enig med deg? Hvis du ikke er interessert i å høre andres svar selv om de er uenig med deg, må du la være å spørre. (JA, jeg har hatt akkurat den samme greien her inne etter å ha vært her i over seks år...!)
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 2. desember 2009 Takk til de andre som ikke er enig med meg da...herregud monajenta. Man skal vist være forsiktig med hvordan man ordlegger seg her..
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #17 Skrevet 2. desember 2009 Herregud da menneske! Du kan jo bare skylde deg selv om du ikke sier ifra... Her hadde ikke noe funka om jeg ikke hadde sagt hva jeg mener og vil til bestemødrene. Til slutt sprekker en jo hvis en ikke skal si ifra om noen ting og da blir det jo litt feil. Her sier jeg det jeg mener med en gang og så vet alle hvor de har meg. Det er jo du som er mor som bestemmer slikt. Ikke svigermor.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #18 Skrevet 2. desember 2009 Må bare si at det hørtes ut fra innlegget ditt at du var irritert over at svigermor hadde tatt seg rett til å bestemme antrekk ved dåpen. Det var derfor jeg rådet deg til å ikke alt for mye passere, for det har jeg angret på i ettertid. Men nå er det jo ikke sikkert du har en svigermor som simpelthen elsker å få viljen sin i ett og alt slik som jeg har. Selvfølgelig lar man noe passere, man "plukker" sine fighter, fordi alt er jo ikke like viktig, men jeg synes også blir feil å ikke si ifra der det er viktig. Men hvis det ikke var slik du mente innlegget, så tok jeg feil:-)
År og dag Skrevet 2. desember 2009 #19 Skrevet 2. desember 2009 Skjønner godt problemstillingen, men er helt enig med deg at det av og til kan være greit å være litt fleksibel i forhold til familie. Har det litt på samme måte her når det gjelder adventskalender. I år hadde svigermor kjøpt nesten alle pakkene, uten å si fra til meg. Dermed hadde jeg kjøpt mange pakker, jeg også. Jeg skjøv den lille irritasjonen til side(hun kunne jo sagt fra, dessuten synes jeg det er hyggelig å lage pakkekalender i år, siden jeg har permisjon), og så får ungene to pakker enkelte dager. Neste advent jobber jeg, og da blir det herlig hvis hun kjøper pakker, så slipper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå