Gå til innhold

hmm... jordmor time

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått meg time hos jordmor.. etter at legen min sa han anbefalte det.. å at han ville jeg skulle ha det før UL... er førstegangs... men nå vet jeg liksom ikke, har time men hva skal man der? skal man bare snakke? er sikkert veldig merkelig men liksom ingenting jeg lurer på... kanskje fordi jeg vet altfor lite til at jeg vet hva jeg skal spørre om? Derfor av en eller annen grunn gruer jeg meg til snakk med jordmor, for jeg ikke aner hvorfor jeg skal snakke med ho! å redd for at ho skal syntes jeg bruker opp tida hennes....

er jeg bare heeelt merkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er også førstegangs og var først hos lege så hos jordmor før ul i uke 20. Samboeren min bar med til jordmor, synes det var fint. Det var mest prat rundt livsstil og den godt etablerte kvalmen. Og så fikk vi høre på hjertelyden!!!

Jeg synes det var greit å bli kjent med jordmor tidlig, har tenkt å gå til henne på resten av kontrollene, hun har mye bedre tid enn legen, og er jo i tillegg ekspert på gravide.

Jeg vil anbefalle deg å takke ja til tilbudet om jordmor. Det er jo jobben hennes å ha kontakt med oss gravide, så hun synes helt sikkert ikke at du bruker opp tida hennes.

Lykke til

Skrevet

Man tenker så mye rart.. hehe! Skal uansett ta timen.. Får man høre hjertelyden:D da blir jo ting mer virkelig.. tror kanskje ikke det har gått opp for meg enda....

Tuusen takk for svar, kan jeg slappe av litt mer:)

Skrevet

Jeg var også litt usikker på om det var særlig vits i å gå til jordmor. Jeg klarer jo å lese meg opp selv, og kan jo gå til legen for de vanlige sjekkene. Men en venninne anbefalte jordmor fordi de hadde bedre tid til å prate, og bedre forståelse av et´\ svangerskap, så der kan man gå og klage sin nød eller juble sin fryd eller hva man nå føler for.

Og nå har jeg vært én gang, og skal for andre gang i dag, og selv om jeg ikke føler et sånn veldig pratebehov, så føler jeg meg mye bedre ivaretatt der enn hos legen.

Skrevet

jeg trives sååå masse hos min jordmor... er så koselig... hører hjertelyd, snakker mer om det å faktisk gå gravid... føler jordmor har mye mer forståelse og lytter hvis det er noe... Jeg å var usikker, siden jeg ikke hadde noe å spørre om... men det går sin gang, å man får pratet masse... Annbefaler sterkt å gå til jordmor... lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...